Gisteren was ik bij de Ledenraadvergadering van het Nima en daar deed voorzitter Alfred Levi een oproep om de marketingcommunicatie- en marketingprijzen te saneren.
Mei en juni worden, volgens hem helemaal volgestopt met prijzen.
Als je nu nog niets wint, heb je echt een probleem.
Lampen, Accenten, Magneten, Esprix, Efffies, SpinAwards, Marketeer of the Year en vorige week nog de nieuwe Adwards. Deze week trekken weer hordes Nederlanders naar cannes, want daar worden Lions uitgedeeld. Nu niet alleen meer voor de 30-seconden tv-commercial, maar ook voor SP, DM en Interactieve cases.
Mooi, maar het is toch wat veel....
Er is volgens Levi maar één prijs: de Effie en de rest kan weg.
Hij zei zelfs dat het Nima helemaal niet hoeft samen te werken met het CMC, maar dat op één terrein wel wil: de uitreiking van de Effie zou ook een zaak van het Nima moeten zijn. De rest van de prijzen kan dan weg.
Dus de poll van deze week gaat over de prijzen: welke prijs moet weg?
Stem!
De poll van afgelopen week ging over de vraag of elk tijdschrift een blog moet beginnen.
De uitkomst verrast me: 128 mensen stemden en 62 procent vindt het onzin, want je moet ook wel wat te vertellen hebben.
Je hebt als tijdschrift toch altijd iets te vertellen? De vorm waarin je het giet op een blog is alleen anders.
Maar goed, slechts 38 procent vindt dat elke tijdschriftredactie zijn ivoren toren moet verlaten een aan het bloggen moet slaan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!