De held van de Nederlandse marketeer is: Google

Kent de Nederlandse marketeer nog wel helden? Marketeers die als voorbeeld voor buitengewoon vakmanschap gezien worden?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ja, uit de van het Tijdschrift voor Marketing en Webads blijkt dat de nummer één van dit jaar Google is.

Dat is opvallend, want in de jaren 2000-2004 werd het bedrijf nauwelijks of niet genoemd maar nu eindigt het dus boven de Nederlandse concurrenten.

In 2005 kwam Google voor het eerst in de lijst voor, op een gedeelde plek met 3 procent van de stemmen. Dit jaar haalt Google 9 procent en daarmee kiest de Nederlandse marketeer voor het eerst voor een buitenlands bedrijf.

Opvallend is de toegenomen waardering voor Heineken, Ahold/Albert Heijn, TomTom en zeker ook KPN. Postbank komt ook sterk op.

Aan de andere kant is het verlies in aanzien van Unilever opmerkelijk. In 2003 nog de absolute held met 13 procent van de stemmen, haalt het concern nu niet meer dan 3 procent.

De top 10 van 2006

1. Google (9 procent)
2. Heineken (8 procent)
3. Albert Heijn/Ahold (8 procent)
4. TomTom (7 procent)
5. KPN (7 procent)
6. Philips (5 procent)
7. Apple/Steve Jobs (5 procent)
8. Microsoft (5 procent)
9. Postbank (4 procent)
10. Unilever (3 procent)

De top10 van 2005

1. Heineken (6 procent)
2. Philips (5 procent)
3. Albert Heijn/Ahold (4 procent)
4. Apple/Steve Jobs (3 procent)
5. Google (3 procent)
6. Unilever (3 procent)
7. Nike (3 procent)
8. TomTom (2 procent)
9. Mircrosoft (2 procent)
10. Postbank (2 procent)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie