Het is een aardige gedachte, maar de uitvoering is toch wat oppervlakkig. PR-bureau Weber Shandwick publiceert vandaag het e-book (het is meer een brochure van 66 pagina’s): Chief Communications Officers: First 100 Days.
In deze handleiding geven diverse ervaren Corporate Communications Officers van over de hele wereld advies over hoe je als CCO de eerste 100 dagen in een nieuwe organisatie overleeft.
‘Terwijl steeds meer CCO’s direct rapporteren aan CEO’s en verschillende uitdagingen in hun portefeuille hebben, van crisis- tot structurele communicatievraagstukken, helpt deze handleiding nieuwe communicatieprofessionals hun weg te vinden binnen een nieuwe organisatie,’ aldus Leslie Gaines-Ross, Weber Shandwick’s chief reputation strategist.
Weber Shandwick’s e-book bevat 12 lessen om een eerste stempel op een organisatie te drukken en beantwoordt vragen als: hoe breng je verandering aan, hoe bereid je je voor op verrassingen en hoe ga je om met een gedemoraliseerd team?
Een paar tips, maar die gelden bijna voor elke functie binnen een bedrijf:
‘Bekritiseer je voorganger niet.’
‘Meet individually with business unit leaders and let them talk as much as possible’ .
‘Be prepared for some surprises’.
‘Gain the CEO’s respect’.
Het boek is gebaseerd op citaten van ervaringsdeskundige CCO’s uit de VS, EMEA en Azië. Verder staan er de DO’s en DONT’s voor nieuwe CCO’s.
Maar als dit echt de antwoorden zijn op de strategische issues van de CCO’s, dan denk ik niet dat ze 100 dagen gaan halen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!