Een stukje in de Volkskrant van vandaag laat zien dat de bruto advertentieomzet van
Metro (sinds 21 juni 1999) in het eerste kwartaal van 2007 17,5 miljoen bedroeg,
Spits (sinds 21 juni 1999) haalde 13,5 miljoen
en De Pers (sinds 23 januari 2007) niet meer dan 1,7 miljoen euro.
En dat zijn dan de prijzen via de tariefkaarten, in werkelijkheid worden er forse kortingen gegeven.
Maar goed, vandaag komt Dag er bij. Multimediaal, maar ook gratis. Met deze vierde krant komen de prijzen nog verder onder druk.
Dag is verkrijgbaar op stations, universiteiten en hoge scholen én bij elke Albert Heijn, zo belooft de organisatie.
De Dag van vandaag telt 36 pagina's en ook nog wat advertentiepagina's.
Randstad, AH (maar die krijgt hem vast gratis), T for Telecom, PSP, Orange, UPC, T-mobile, Skoeps (PCM en dus waarschijnlijk ook onbetaald), KPN (partner en dus ook gratis..), Prominent (stoelenwinkel), KLM en Hertog ijs op de achterpagina.
Opvallend is het kleurgebruik: het spat er echt vanaf. Korte stukken en veel foto's.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!