Dag is er

De gratis kranten trekken veel aandacht, al vraag ik me wel af of ze het allemaal zullen redden. De advertentie-inkomsten van De Pers zijn toch wel erg laag.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een stukje in de Volkskrant van vandaag laat zien dat de bruto advertentieomzet van

Metro (sinds 21 juni 1999) in het eerste kwartaal van 2007 17,5 miljoen bedroeg,

Spits (sinds 21 juni 1999) haalde 13,5 miljoen

en De Pers (sinds 23 januari 2007) niet meer dan 1,7 miljoen euro.

En dat zijn dan de prijzen via de tariefkaarten, in werkelijkheid worden er forse kortingen gegeven.

Maar goed, vandaag komt er bij. Multimediaal, maar ook gratis. Met deze vierde krant komen de prijzen nog verder onder druk.

Dag is verkrijgbaar op én bij elke Albert Heijn, zo belooft de organisatie.

telt 36 pagina's en ook nog wat advertentiepagina's.

Randstad, AH (maar die krijgt hem vast gratis), T for Telecom, PSP, Orange, UPC, T-mobile, Skoeps (PCM en dus waarschijnlijk ook onbetaald), KPN (partner en dus ook gratis..), Prominent (stoelenwinkel), KLM en Hertog ijs op de achterpagina.

Opvallend is het kleurgebruik: het spat er echt vanaf. Korte stukken en veel foto's.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie