Ze gaan een driejarige samenwerking aan met FPC Snijroos (Royal FloraHolland ProductCommissie). Op basis van een creatieve en strategische pitch die in opdracht van FPC Snijroos door Royal FloraHolland werd uitgeschreven, zijn de bureaus proces geselecteerd om een meerjarige, internationale campagne te ontwikkelen. Vanuit het idee dat er een roos is voor elk moment en voor iedereen, richt het campagneconcept zich op consumenten, kwekers en retailers.
Blue Field Agency is verantwoordelijk voor de geïntegreerde marketing- en mediastrategie achter het concept en de business modelling. De campagne begint naar verwachting medio 2017 in minimaal vier landen (Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk).
Internationaal
Als onderdeel van de visie voor 2020 heeft Royal FloraHolland in opdracht van FPC Snijroos (Royal FloraHolland ProductCommissie, een adviesraad van kwekers) eerder dit jaar een creatieve en strategische pitch uitgeschreven.
FPC Rozen en Royal FloraHolland hebben geen beschikking over eigen kanalen om de roos bij consumenten op de radar te krijgen. Daarom heeft Canday gekozen voor een campagneconcept waarbij meer redenen om rozen te kopen worden gegeven. Natascha van den Ende (Client Services Director & Partner bij Canday): 'Er is een roos voor ieder moment en voor iedereen. Dit idee is door onze creatieven vertaald naar een omnichannel campagne waarin vooral aandacht is voor meer relevantie en meer betekenis. Met een balans tussen pull (vraag vanuit de markt) en push (het aanbieden van de roos aan de consument door retailers) communicatie.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!