Een beetje ondergesneeuwd in het geweld van het coronavirus heeft PRovoke, voorheen Holmes Report, de nominaties bekendgemaakt voor de jaarlijkse Sabre Awards Emea.
Deze worden toegekend aan de beste pr- en brandingcampagnes in Europa, Midden-Oosten en Afrika.
Een internationale vakjury heeft zich over zo’n 2400 inzendingen gebogen en nomineerde 11 Nederlandse campagnes. Bijl PR haalde de meeste binnen met 4 nominaties, waaronder voor het beste PR-bureau uit de Benelux. Begin juni is de prijsuitreiking.
De Nederlandse nominaties:
PR-bureau van het Jaar, Benelux
Bijl PR
Omnicom PR Group Nederland
Special Events
Brooks Running met NewsLab en het Belgische bureau New Balls Please
Brooks Best Fest
Benelux
Stayokay en Lewis
Campagne: #talktostrangers
Nederlandse Hartstichting met Bijl PR
Campagne voor verdubbeling AED’s (defibrillators) after cardiac arrest —
VeiligheidNL en Het PR Bureau
Knoop in je oortjes
Waterschap Rijnland en Omnicom PR Group Nederland
Campagne voor opkomst waterschapsverkiezingen: Shore Sojourner
Consumer Goods (Automotive):
MG met Omnicom Public Relations Group
Relaunch of the iconic MG
Corporate Reputation
Mastercard met Omnicom Public Relations Group
Institutional Image: Drummed up for the World Food Programme
Corporate Reputation - Institutional Image
Shell en Edelman, Amsterdam
Nature-Based Solutions
Consumer Services - Entertainment
NVPI Interactive met Omnicom PR Group Nederland
Rule the Game
Home & Furniture
Coebergh Communicatie & PR
Ikea & Sonos present Symfonisk
Medical Technology
2 nominaties in deze categorie voor Philips
- Executive Thought Leadership
- Transforming employee engagement by leveraging a platform transition
Non-Corporate Associations
Veteraneninstituut met Bijl PR
Vrijheid powered by Veteranen
Not-For-Profit Organizations
Pleegzorg Nederland met Bijl PR, Deardan & Friends
Noodgeval! 700 kinderen zoeken pleegouders
Transportation & Logistics
Royal Boskalis Westminster
Boskalis – Unique Dry Docking of Gigantic Cruise Vessel