Overslaan en naar de inhoud gaan

Patina brengt karakter

In een deze week gepresenteerd onderzoek concludeert ABN Amro dat steeds meer mensen duurzaamheid omarmen. Veel passen er zelfs hun…
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een prettiger woord voor tweedehands is vintage. Dat is al tijden populair. Winkels die vintage kleding verkopen boeren goed. Vintage meubels gaan als zoete broodjes over de toonbank.



Veel spullen worden mooier naarmate ze ouder worden. Met het verstrijken der jaren krijgen ze patina—karakteristieke glansplekken, deukjes, krasjes. Patina brengt karakter.

De designstoel van oma zaliger zet u daarom vast niet aan de kant van de weg. Want zo’n erfstuk is bezield, leeft. Zo’n stoel heeft karakter. (En bovendien staat hij reuzeretro in uw living.)

ABN Amro’s onderzoek vertelt niet wanneer mensen vintage boven nieuw verkiezen. Gelukkig brengt de wetenschap uitkomst. Amerikaanse onderzoekers vonden dat mensen tijdens Thanksgiving de voorkeur geven aan merkloze producten. 

Tijdens het diner decanteren ze bijvoorbeeld de wijn in plaats van een fles op tafel te zetten. Ze maken zelf tomatensoep in plaats van een blik open te trekken. Cranberries worden weer cranberries in plaats van Ocean Spray Cranberries. Olijven van Grand’Italia worden niet rechtstreeks uit het potje gegeten, maar eerst overgeheveld in een aardewerken schaaltje.

‘Re-commodification’ noemen wetenschappers dat: het terugbrengen van een product in zijn oorspronkelijke, merkloze staat.

Grote kans dat ook u er tijdens het kerstdiner voor hebt gekozen producten te ‘ontmerken’ alvorens ze op tafel te zetten. Want als het een emotionele, betekenisvolle situatie betreft, dan kiezen mensen vaak voor spullen met karakter.

De lakmoesproef is dus: mag uw merk aanschuiven bij het kerstdiner?

Mensch wenst je een karaktervol 2018!



Grote kans dat ook u er tijdens het kerstdiner voor hebt gekozen producten te ‘ontmerken’ alvorens ze op tafel te zetten. Want als het een emotionele, betekenisvolle situatie betreft, dan kiezen mensen vaak voor spullen met karakter.

De lakmoesproef is dus: mag uw merk aanschuiven bij het kerstdiner?

Mensch wenst je een karaktervol 2018!

Mensch wenst je een karaktervol 2018!


Mensch | creative agency
www.mensch-amsterdam.com

www.mensch-amsterdam.com

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in