Volgende week donderdag 16 november vinden in Berlijn de Epica Awards plaats, de enige creatieve vakprijs die uitgereikt wordt door journalisten. De award show ’s avonds wordt vooraf gegaan door een congres met als thema The Creative Singularity, to explore the relationship between creativity and technology.
Adformatie wordt wederom vertegenwoordigd door Nils Adriaans. Spencer Baim, chief strategic officer van Vice Media (zie foto), is juryvoorzitter. In totaal waren er 3350 inzendingen, waarvan 524 cases zijn genomineerd.
De 14 Nederlandse campagnes die op de shortlist staan:
- Wieden+Kennedy Amsterdam driemaal met What Are Girls Made Of en eenmaal met They Call Us Leeuwinnen, beide voor Nike
- J. Walter Thompson Amsterdam tweemaal met School for Justice
- 180 Amsterdam tweemaal met Unicefs The Shared Story of Harry and Ahmed
- Het PR Bureau met de stotter-app voor Vodafone
- Ambassadors met Gewoontedier voor ASN Bank
- Sizzer met When you drink, never drive voor Heineken
- RNDBT Content met Batman voor Warchild
- New AMS Ads Company met The Boxer (zie hieronder)
- Anomaly met Make Love Not Walls voor Diesel
- En The Oddshop en de campagne ‘Met hiv kun je uitstekend leven’
Vorig jaar stonden er 17 Nederlandse werken op de shortlist.
Lees hier het recente interview met editorial director van Epica, Mark Tungate, over internationale ontwikkelingen in de creatieve industrie.