Vandaag lanceert Solidaridad in samenwerking met Natwerk de campagne ‘Een wereld zonder koffie’. Door klimaatverandering is de koffieproductie in gevaar, terwijl wereldwijd de consumptie jaarlijks groeit. Op humoristische wijze laat deze campagne zien hoe een koffieloos tijdperk aanvangt als er geen actie wordt ondernomen.
‘De campagne is gericht op de belevingswereld van de gemiddelde Nederlander’, zegt Frank de Ruwe, mede-eigenaar Natwerk. ‘Wij drinken gemiddeld 3,7 kopjes koffie per dag, waarmee we tot de wereldwijde top 3 behoren. Het opraken van de koffie heeft vanzelfsprekend een grote impact op ons leven. De scenario’s die we kunnen verwachten hebben we, met een humoristische knipoog, beeldend gemaakt.’
Volgens Heske Verburg, directeur van Solidaridad, wordt met deze camapgne geprobeerd de consument en het bedrijfsleven te overtuigen om te investeren in oplossingen voor de problematiek in de koffiesector. ‘Een wereld zonder koffie raakt immers niet alleen ons, maar vooral de 125 miljoen mensen wereldwijd die voor hun inkomen van de koffieteelt afhankelijk zijn. Om het koffiebedrijfsleven in beweging te krijgen, hebben we de steun van de consument hard nodig.'
De crossmediale campagne bestaat naast de video uit een website, onderzoeks-PR, media-inkoop, een event in december en producten voor een wereld zonder koffie.
Credits
Verantwoordelijke bij klant: Karin Jensma
Bureau: Natwerk
Videoproductiemaatschappij: We Are Will
Regisseur: Joris Dommels
Website: Hoppinger
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!