Dat blijkt uit de online bereikscijfers van GfK DAM in juli en augustus dit jaar.
Inmiddels gebruiken bijna evenveel mensen Facebook Messenger als WhatsApp. Een jaar geleden was het bereik van Facebook Messenger nog minder dan de helft van WhatsApp. Met name in de doelgroep 50+ zijn meer mensen Facebook Messenger gaan gebruiken. Inmiddels benadert het maandbereik van Facebook Messenger het bereik van WhatsApp.
Jongeren gebruiken minder Facebook Messenger en Skype. Ze kiezen meer voor Snapchat, Instagram en Pinterest. Bij de 13-19 jarigen is juist een lichte daling te zien van de Facebook Messenger app en ook Skype lijkt in deze doelgroep op zijn retour. De winnaar is Snapchat (bron: GfK Trends in Digitale Media).
Naast bereik keek GfK ook naar de intensiteit van gebruik van een app. Onder 13-19-jarigen staat WhatsApp hier op eenzame hoogte met zo'n 150 miljoen bezoeken per maand. Snapchat en Facebook Messenger strijden om de tweede plaats. In opkomst is Kik Messenger, dat gestaag groeit in de jonge doelgroep.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!