Overslaan en naar de inhoud gaan

Fusiebureau MEC en Maxus gaat Wavemaker heten

Maxus en MEC worden binnen GroupM wereldwijd samengebracht in één media-, content- en technologiebureau.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De stap werd in juni aangekondigd. Het nieuwe bureau wordt op 1 januari 2018 gelanceerd onder een nieuwe naam. De naam MEC bestaat sinds 2010 (hiervoor was het Mediaedge:cia).

De naam Wavemaker (nu al een unit binnen MEC) staat volgens GroupM voor een ambitieuze keuze. 'Daar waar media, content en technologie samenkomen, ontstaan grootse golven. Golven die de business van onze opdrachtgevers het snelst vooruit helpen.'

related partner content for mobile comes here

Het merk gaat samen met de nieuwe visual identity in ieder land live zodra de fusie is afgerond. Wavemaker wordt dan met 139 kantoren operationeel in 90 landen met 8.500 werknemers.

Eric Kramer, CEO GroupM: 'Wavermaker is meer dan de samenvoeging van het allerbeste van Maxus+Helder en MEC. Het maakt duidelijk dat we een ambitieuze keuze durven te maken om een nieuwe powerhouse bureau propositie neer te zetten ten behoeve van onze klanten. Isabelle Dacz en Edward Knol met hun Wavemaker team hebben de volledige support van de schaal, middelen en expertise van GroupM.'

 

Nederland


In Nederland is de basis voor Maxus+Helder gelegd binnen MEC in 2010 en sindsdien heeft Maxus+Helder zich ontwikkeld tot een brand response agency. Maxus+Helder heeft een sterke propositie op het gebied van tv/video ontwikkeld voor zowel branding als direct response en sales. MEC heeft zich in de afgelopen jaren gericht op de ontwikkeling van haar digitale positionering, zowel door organische groei als acquisities.

In Nederland is de basis voor Maxus+Helder gelegd binnen MEC in 2010 en sindsdien heeft Maxus+Helder zich ontwikkeld tot een brand response agency. Maxus+Helder heeft een sterke propositie op het gebied van tv/video ontwikkeld voor zowel branding als direct response en sales. MEC heeft zich in de afgelopen jaren gericht op de ontwikkeling van haar digitale positionering, zowel door organische groei als acquisities.

GroupM


De GroupM bureaus betrekken komend jaar met andere WPP-bureaus samen het Rivierstaete-gebouw aan de Amstel. De stap om MEC en Maxus te laten samensmelten is een trend. De kans is groot dat er een verdere consolidatieslag komt in de mediabureaubranche.

 



 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in