Merk- en marcomdirecteur Frank Houben van KLM is vanaf 1 januari 2018 benoemd tot Delegate to the Board. In deze functie zal hij het bestuur (CEO Pieter Elbers, COO Rene de Groot en CFO Erik Swelheim) ondersteunen, adviseren en extern vertegenwoordigen. Daarnaast houdt hij zich bezig met sponsoring en het project KLM 100 jaar.
Prijzen
Vanaf 2009 is hij als Director Brand & MarCom wereldwijd verantwoordelijk voor het KLM-merk, campagnes, design en media zoals Holland Herald en iFly. Onder zijn leiding won KLM onder andere Cannes Lions, Lovie Awards, Webby Awards, Eurobest Awards, Epica's, ADCN lampen, SAN accenten, SpinAwards en Red Dot Awards.
Houben bedacht bijvoorbeeld de KLM Tile & Inspire Delfts Blue Plane, de eerste grote social campagne (zie hieronder).
Afgelopen jaar haalde KLM en bureau DDB & Tribal Amsterdam 3 shortlists in Cannes met kerstcampagne Bonding Buffet.
De kerstactie 2017 wordt de laatste campagne voor Houben in zijn huidige positie. KLM is nog op zoek naar een opvolger.