Overslaan en naar de inhoud gaan

Executive creative director Kalle Hellzen gaat van R/GA naar 180 Kingsday

Hij leidt de creatieve afdeling van het Amsterdamse bureau.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Executive creative director (ECD) Kalle Hellzen werkt vanaf deze maand bij het Amsterdamse bureau 180 Amsterdam. Hiervoor werkte hij acht jaar in Los Angeles, onder meer bij R/GA, Toca Boca en ACNE.

related partner content for mobile comes here

Hellzen heeft zo'n 18 jaar ervaring in het vak. Hij won prijzen op festivals als Cannes Lions, the One Show, Clio Awards en de Epica's. Hij komt oorspronkelijk uit Zweden en werkte eerder in Nederland voor Wieden + Kennedy.

Bij W+K Amsterdam werkte hij als creatief bijvoorbeeld aan deze commercial voor Heineken:

De Zweedse creatief krijgt de leiding over de creatieve afdeling van het Amsterdamse bureau. 180 Amsterdam ontstond onlangs uit een fusie tussen 180 Amsterdam en Kingsday. Hellzen zegt dat hij uitkijkt naar de samenwerking in het team: '180 denkt na over hoe zij problemen kunnen oplossen en het verschil kunnen maken in een wereld die niets geeft om reclame.'

Hybride ervaring en onorthodoxe manier van denken


Sander Volten, CEO van 180 Kingsday: 'De aanstelling van Kalle onderstreept onze ambitie om een bedrijf op te bouwen dat dat wereld niet ziet zoals die is, maar zoals die zou kunnen zijn. Hij heeft hybride ervaring en een bijbehorende manier van denken.'

Sander Volten, CEO van 180 Kingsday: 'De aanstelling van Kalle onderstreept onze ambitie om een bedrijf op te bouwen dat dat wereld niet ziet zoals die is, maar zoals die zou kunnen zijn. Hij heeft hybride ervaring en een bijbehorende manier van denken.'

Al Moseley, de internationale president van het 180-netwerk: 'Kalle is een echte onorthodoxe denker en past goed naast mijzelf en Eduardo Marques, de ECD in Noord-Amerika. We zijn een creatief collectief en we zijn nu in staat om internationale merkteams voor onze klanten samen te stellen, waar ter wereld zij zich ook bevinden.'

Gemixte directie


De directie van 180 Kingsday is inmiddels goed gemixt. Sander Volten (voormalig Kingsday) is CEO, Stephen Corlett (voormalig 180 Amsterdam) is verantwoordelijk voor accounts en Tina Salzberg (strategie) en Kalle Hellzen (creatie) zijn nieuw. Met deze mix van nationaliteiten, kennis en vaardigheden wil het bureau zowel de Nederlandse als de internationale markt bedienen.

De directie van 180 Kingsday is inmiddels goed gemixt. Sander Volten (voormalig Kingsday) is CEO, Stephen Corlett (voormalig 180 Amsterdam) is verantwoordelijk voor accounts en Tina Salzberg (strategie) en Kalle Hellzen (creatie) zijn nieuw. Met deze mix van nationaliteiten, kennis en vaardigheden wil het bureau zowel de Nederlandse als de internationale markt bedienen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in