‘Word leerbedrijf, daar word je beter van’

De komende periode gaat Mirjam Sterk in samenwerking met lokale overheden, kenniscentra, ondernemers en onderwijsinstellingen werken aan het aanpakken van de jeugdwerkloosheid. Het aansporen van bedrijven om leerbedrijf te worden is daar een belangrijk onderdeel van.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanmiddag wordt de SBB-barometer gepresenteerd. Uit deze publicatie van de stichting Samenwerking Beroepsonderwijs Bedrijfsleven blijkt dat door de aanhoudende crisis het aantal leerplaatsen terugloopt. Ruim 14.500 mbo-studenten konden dit schooljaar geen leerbaan vinden. Leerbedrijven stellen hogere eisen en geven de voorkeur aan studenten van hogere niveaus, ook als het werk geschikt is voor lagere niveaus. De presentatie van de barometer, samenvallend met de bekendmaking van de landelijke werkloosheidscijfers van het CBS, betekent het startschot van de landelijke-, regionale- en sectorale advertentiecampagne ‘Word leerbedrijf, daar word je beter van’.

Bedrijven worden hierin opgeroepen om leerbedrijf te worden en stageplekken en leerbanen beschikbaar te stellen. Marcel Roth, directeur van leerbedrijf Desert Tankers, en Hans Konings, plaatsvervangend directeur van het kenniscentrum voor Transport en Logistiek (VTL), ontvangen na de uitreiking van de barometer de eerste sectorale advertentiekits uit handen van Mirjam Sterk.

De bekendmaking van de cijfers en de uitreiking van de sectorale advertentiekits vindt plaats in de Rotterdamse haven, voor het schip Katahari van leerbedrijf Desert Tankers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie