Voor de exchanges was 2015 het jaar van mobiel

We kijken nog één keer terug op 2015. Wat waren de belangrijkste ontwikkelingen voor de exchanges?

Net als in 2014 nam het aanbod impressies op de exchanges in december iets af. De invloed van de vakantie zie je terug in de barometer. Het totale aanbod impressies komt op 28,9 miljard, ruim 13 miljard meer dan eind 2014!

2015 het jaar van mobiel
Het aanbod impressies op mobiel ging met een stabiele lijn omhoog. Vooral Q2 was voor smartphone en tablet een populaire periode waarin vooral het aanbod op tablet flink toenam. Richting Q4 begon de groei voor tablet af te vlakken, terwijl mobiel bleef toenemen. We kunnen wel zeggen dat 2015 het jaar was van mobiel op de exchanges in programmatic marketing.

Tarief stijgt in Q4
De vraag naar impressies is op alle devices flink toegenomen. Ten opzichte van 2014 is desktop de grootste stijger, gevolgd door mobiel en tablet. Met name op mobiel en desktop gingen de prijzen over de kop. Over het gehele jaar gezien is het tarief vooral in het laatste kwartaal toegenomen.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie