ASR maakt bekend dat afscheid is genomen van het merk De Amersfoortse. Alle inkomens- en zorgverzekeringen voor ondernemers en werkgevers vallen vanaf heden onder het ASR-merk. Als reden achter de stap geeft ASR te kennen dat het merk zich verder wil versterken. Om er bekendheid aan te geven lanceert de verzekeraar een nieuwe landelijke campagne. The Merge was verantwoordelijk voor de strategie en ontwikkeling van de campagne.
'Er wijzigt niets'
Volgens ASR verandert er op de naamsverandering na wijzigt niets. ‘Klanten behouden de producten en de service die zij gewend zijn, maar ontvangen informatie over de verzekeringen voortaan uit naam van ASR. Ook voor intermediairs blijft alles hetzelfde. Zij behouden dezelfde contactpersonen die ze bij De Amersfoortse hadden bij ASR en kunnen ook blijven rekenen op de ondersteuning, producten en voorwaarden die zij gewend zijn.’
De commercial
'We trekken nu allemaal hetzelfde ASR-shirt aan'
Hella de Weger, manager merk & positionering bij ASR vertelt dat De Amersfoortse en ASR al erg lang in hetzelfde gebouw en hetzelfde team werken. ‘We drinken ook dezelfde koffie. Alleen de naam op de polis was anders. Voor een team dat zo goed op elkaar is ingespeeld, is het best vreemd om niet dezelfde naam uit te dragen. In de campagne gebruiken we een voetbalteam als metafoor om dit te duiden. Een team dat perfect op elkaar is ingespeeld, maar waarvan niet duidelijk is wie bij welk team hoort. We trekken nu allemaal hetzelfde ASR-shirt aan.’
Relevanter op gebied duurzaam
Naast dat de consistente merkvoering een volgende stap is het verder versterken van het ASR-merk wil de verzekeraar ook relevanter worden voor werkgevers en ondernemers door producten en diensten op het gebied van duurzame inzetbaarheid onde de ASR-vlag aan te bieden.
De campagne wordt uitgerold op radio, tv, online, social media en in abri’s op straat.
Lees ook:
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!