Het populaire warenhuis V&D ging eind 2015 failliet. In september 2018 werd er een nieuwe webwinkel onder diezelfde naam opgericht door de verkrijgers van de rechten van V&D. Deze webshop zou zich richten op de 'interessegebieden van de actieve 40+'ers'. Sinds kort verschijnen er regelmatig erg flauwe woordgrappen op de Facebookpagina van de webshop, in de stijl van merken als bol.com. Maar of dit nou de manier is om hun doelgroep aan te trekken..
V&D begon vorige maand met de woordgrappen op hun Facebook pagina.
En er komen er al aardig wat voorbij.
Maar de grappen worden niet door iedereen gewaardeerd.
En deze deed het ook niet heel goed.
Er heerst ook veel verwarring over waar de V&D opeens weer vandaan komt.
En wat de grappen met het merk te maken hebben is ook maar de vraag.
De vergelijking met bol.com wordt veel gemaakt.
Maar dit is volgens V&D niet terecht, het zijn gewoon V&D grappen!
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Jasper Altena.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!