Unilever lanceert film-initiatief om consumenten te betrekken in contentcreatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanochtend heeft Unilever bekend gemaakt dat het een partnership is aangegaan met om ervaren en minder ervaren filmmakers uit te nodigen content te maken voor 13 Unilever-merken.

Het is een wereldwijde competitie voor iedereen die ouder is dan 16. De uitdaging is om innovatieve filmcontent te ontwikkelen. Unilever laat weten dat het zijn grootste inspanning ooit is ‘to involve consumers in content creation for its brands’.

The Unilever's Consumer Creative Challenge is een samenwerking met MOFILM,een video&film ‘contest community for aspiring filmmakers worldwide’.

Creatieven in spe én ervaren filmmakers zijn uitgenodigd om korte films te maken (tot 90 seconden) voor Unilever-merken zoals Axe, Ben & Jerry’s, Close Up, Dove deodorant, Wall’s ice cream, Knorr, Lifebuoy, Lipton, Sure, Comfort, Sunsilk, Surf en Vaseline.

Keith Weed, Unilevers Chief Marketing en Communications Officer, legt uit: ‘Great marketing depends on innovation and creativity. At Unilever, we are seeking new ways to deliver both for our brands. Digital and social media offer exciting opportunities to foster dialogue and engagement with our brands. They are also sources of creativity.

‘We have all seen great films on the internet, made by all sorts of people. We want to encourage and capture the creative energy behind them and put it behind our brands by inviting consumers to be part of the brand creative process. By partnering with MOFILM and its global network of industry professionals and content enthusiasts, we know we’ll attract top talent from around the world and are excited at the prospect of seeing how they will help tell our brands’ stories.’

De competitie loopt in de zomer door en de winnaars worden bekend gemaakt tijdens het London Film Festival in Oktober 2010. Vijf winnaars per merk worden dan aangewezen. De overall winnaar krijgt 7.000 pond en zal een plek krijgen in de reguliere merkcampagnes.

Op kunnen deelnemers een van de 13 merken kiezen. Daar zijn ook gedetailleerde product briefs te vinden over de key brand attributes en alle elementen die de content moet bevatten.

De deelnemers kunnen hun werk uploaden naar de MOFILM-site.

De winnaars worden gekozen door een jury van film experts en industry leaders.

Jeffrey Merrihue, Chairman of MOFILM zegt: ‘Great brand building has always been a Unilever trademark and with 13 iconic brands participating in this competition, filmmakers will be excited to take part. We are delighted that Unilever has taken such a big step in engaging the global creative community in its marketing initiatives and we look forward to a long partnership.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie