Topbloemen krijgt stortvloed aan positieve reacties voor afmeldoptie Moederdag

Veel mensen waarderen dat de bloemenleverancier niet alleen oog heeft voor commercie, maar zich inleeft in de situatie van klanten.

De keuze van bloemenverkoper Topbloemen.nl om een mailing rond te sturen met een afmeldoptie voor Moederdag, heeft voor een stortvloed aan positieve reacties gezorgd. Omdat voor veel mensen het ontvangen van Moederdagberichten pijnlijk kan zijn, door verlies of ongewenste kinderloosheid, besloot Topbloemen klanten de keuze te geven om zich tijdelijk uit te schrijven. 

'Ieder jaar als we een nieuwsbrief over Moederdag stuurden, kregen we emotionele reacties van mensen die aangaven dat dit soort berichtgeving pijnlijk was omdat ze bijvoorbeeld hun moeder waren verloren, of zelf moeder geen moeder konden worden', zegt ceo Edwin van Arkel. 'Wij willen onze klanten geen naar gevoel geven, maar juist een goed gevoel bezorgen.'

'Heel fijn'

Veel mensen waarderen dat de bloemenleverancier niet alleen oog heeft voor commercie, maar zich inleeft in de situatie van klanten. Een Twitteraar liet weten: 'Zo fijn dat Topbloemen je de optie geeft om berichten over Moederdag niet te hoeven ontvangen. Hoewel mijn moeder al 10 jaar overleden is en ik nog altijd aan haar denk, sla ik deze dag toch het liefst even over.'

Van de afmeldoptie werd overigens direct gebruik gemaakt. In de eerste twee uur na verzending waren er ruim 10.000 uitschrijvingen. Vandaag waren dat er ruim 24.000. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie