Coca-Cola wil een sterke en gezonde samenleving en draagt daar op verschillende manieren aan bij. Een issue in deze tijd is obesitas. Coca-Cola zegt dit probleem te lijf te gaan door het terugdringen van het aantal calorieën in haar frisdranken en het stimuleren van sport en beweging.
De sport scoort uitstekend in het door MarketResponse gehanteerde add+impact-model*.
De spot heeft een hoge attentiewaarde. Veel consumenten spelen terug dat ze de spot lang vinden, maar dit is voor de meesten niet storend. Ze vinden het een opvallende spot, vanwege de lengte en de boodschap maar een zeer ruime meerderheid is positief. Er zijn ook negatieve geluiden. De kleine groep consumenten vindt ’m overdreven, er zijn ook consumenten die roepen dat het beter is helemaal geen frisdrank te drinken.
Versterkt de band met merk
De commercial is ook zonder meer in staat om de band van Nederlandse consumenten met de merken van Coca-Cola te versterken. De test toont aan de consumenten de boodschap relevant vinden. Consumenten zijn er ook in meerderheid van overtuigd dat Coca-Cola op een oprechte manier aandacht vraagt voor het probleem van obesitas en zich ook oprecht inspant om bij te dragen aan het beteugelen van dit probleem. Dit alles heeft een positief effect op de merkperceptie en de merkbinding.
Wouter Jacobs is senior research consultant bij MarketResponse
* Zie de hele Top of Flop met uitleg van de methodiek in Tijdschrift voor Marketing nummer 6
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!