Swapfiets richt zich op circulaire economie met consumeer minder-campagne

De fiets-als-een-service-aanbieder roept mensen op zich aan te sluiten bij de Swapfiets-beweging om bij te dragen aan meer leefbare steden.

Swapfiets richt zich op circulaire economie met consumeer minder-campagne
Truus / Halal

Swapfiets lanceert een nieuwe pan-Europese-campagne waarin het mensen oproept zich aan te sluiten bij de Swapfiets-beweging. Het Nederlandse bedrijf, bekend van de fietsen met de ‘blauwe band’, claimt dat door gebruik te maken van het fiets-als-een-service-aanbod van het merk steden leefbaarder, schoner en groener worden. De campagne is in navolging van de verscherpte missie en visie van het bedrijf die meer gericht is op de circulaire economie, waarin minder geconsumeerd wordt en meer hergebruikt. In de nieuwe campagne zegt Swapfiets dat haar aanbod onderdeel is van die ‘noodzakelijke verschuiving’. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Truus in samenwerking met Halal en Studio Beng Beng.

Swapfiets: 'Consumeer minder'
Swapfiets: 'Consumeer minder' Truus / Halal

Circulaire fietsen 

Swapfiets, dat geen fietsen verkoopt, laat weten dat het bedrijf achter de schermen al enkele jaren aan het werk is om volledig circulaire fietsen op de weg te hebben. Zo zou een analyse aangetoond hebben dat de Swapfiets Deluxe 7 al voor 88 procent circulair is. Het merk verklaart dat het businessmodel ook stoelt op hergebruik, waarbij het de ontwerpers ertoe dwingt om voor onderdelen te kiezen met een zo lang mogelijke levensduur. Verder spreekt de organisatie de wens uit om tegen 2025 volledig circulaire fietsen aan te bieden, naast de zero-rubber-waste-policy, die nu al zou gelden. 

Swapfiets richt zich op circulaire economie met consumeer minder-campagne
Swapfiets richt zich op circulaire economie met consumeer minder-campagne Truus / Halal

Nieuwe generatie, nieuwe ideologie

In de campagne benadrukt de fietsservice-provider dat er genoeg spullen zijn op deze planeet en dat de  Swapfietsen daarom zijn ontworpen zodat ze extra lang meegaan, ook mede door het serviceaanbod. Maurice Willemsen, marketing director van Swapfiets legt uit dat Swapfiets zich onderdeel voelt van de nieuwe generatie die vindt dat bedrijven een positieve impact op de aarde moeten hebben. ‘Die generatie dwingt ons na te denken over de manier waarop we alles maar consumeren of hoe wij ons verplaatsen. Wij sluiten ons volledig bij die ideologie aan. Met ons fietsabonnement en onze productfilosofie kunnen onze leden hun ecologische voetafdruk verkleinen én maken ze impact op de leefbaarheid van steden door gebruik te maken van slimme micromobiliteit.’ 

De commercial

De Swapfiets-overtuiging

Statement

Japie Stoppelenburg oprichter van bureau Truus noemt Swapfiets een gamechanger in het duurzaam ondernemen: ‘Dat vraagt ook om een duidelijk statement. Inwoners van steden die op een Swapfiets rijden, behoren tot een generatie die erg begaan is met de toekomst van onze planeet. Zij willen dat dingen radicaal veranderen. Die wens vertaalden we in een moderne, frisse en positieve campagne.’

Lees ook:

Credits

Klant: Swapfiets

Eindverantwoordelijke klant: Maurice Willemsen, Isabelle Pinckaers

Bureau: Truus

Creative: Japie Stoppelenburg, Fenna Hibma, Bob Toorenaar

Account/ Productie: Kalista Antoniuk

Strategie: Trudelies van der Poel

Media: Marianne van Soomeren

Productiemaatschappij: Halal

Regisseur: Mees Peijnenburg

Animatie Studio Beng Beng

Sounddesign: Sharkee (HaaiFaai)

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Danielle Guirguis
Google voor de grap eens 'bike share graveyard' om te zien wat er met de fietsen gebeurt die niet gerepareerd etc. kunnen worden. Want ben je uiteindelijk echt minder aan het consumeren als je een fiets abonnement hebt, of gewoon anders?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie