Overslaan en naar de inhoud gaan

Mercedes sluit eindelijk alliantie met kracht van de wind

In nieuwe cinematografische commercial maakt het Duitse automerk een 100% duurzame productie-belofte.
Mercedes sluit eindelijk alliantie met kracht van de wind in nieuwe campagne
Mercedes sluit eindelijk alliantie met kracht van de wind in nieuwe campagne
© Publicis Emil
Mercedes sluit eindelijk alliantie met kracht van de wind in nieuwe campagne
Mercedes sluit eindelijk alliantie met kracht van de wind in nieuwe campagne
© Publicis Emil

Mercedes Benz lanceert een nieuwe global campagne waarin het een 100% duurzame belofte maakt. De autobouwer zegt een alliantie te sluiten met de ‘groene’ energiebronnen. In de campagne, ontwikkeld door Publicis Emil, wordt dit uitgedragen door een ode aan de elementen te brengen. In dit geval wordt na 130 jaar 'tegen elkaar gevochten' te hebben, vrede gesloten met de wind. Het bedrijf zegt vanaf 2022 alleen nog maar ‘renewable’ elektriciteit in te kopen voor de Mercedes Benz-fabrieken. Als basis voor het visuele concept van de campagne gebruikt de autobouwer een windturbine die alle windturbines symboliseren moet: de drie rotorbladen representeren enerzijds de opwekking van duurzame energie en anderzijds het iconische Mercedes-logo, die nu 'eindelijk' in harmonie samenkomen. 

related partner content for mobile comes here
Mercedes sluit eindelijk alliantie met kracht van de wind
Mercedes sluit eindelijk alliantie met kracht van de wind Publicis Emil

Campagne-concept

Volgens de Duitsers is het concept van de commercial gebaseerd op het feit dat de autobouwer sinds de oprichting in 1886 altijd de aerodynamica van de wagens wilde verbeteren, zodat de wind minder tegenwicht bood om brandstofverbruik en uitstoot te beperken. De windturbine die dit nieuwe partnerschap tussen het merk en de elementen moet uitdragen zou 120 bij 70 meter en zichtbaar zijn vanaf kilometers afstand.

De Mercedes Benz-commercial

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Sustainability Initiatives from Mercedes-Benz

Natuurlijke bronnen

Het automerk benadrukt dat het niet alleen de autofabrieken zijn, maar dat meer dan 100 locaties straks gebruik maken van duurzame energie, hiertoe zouden ook de kantoren en de productielocaties van de bussen en vrachtwagens behoren. Het bedrijf noemt naast wind ook zonne-energie en waterkracht als te gebruiken bronnen. De ontwikkeling is volgens Mercedes een mijlpaal in de duurzame strategie van de organisatie om de carbon-voetstap van het bedrijf tot een minimum te beperken.

Publicis Emil

Publicis Emil Berlin is in 2018 opgericht nadat het bureau de Mercedes Benz-pitch won van het vorige bureau van de autobouwer: BBDO. Emil Berlijn, van waaruit 37 landen worden bediend, staat volgens Publicis volledig in dienst van het Mercedes-account. De naam Emil is gebaseerd op Emil Jellinek, vroegere partner van de Mercedes-oprichter Daimler Benz. Publicis geeft aan dat de nieuwe campagne is ontstaan uit een samenwerking tussen Publicis Emil Benelux en Publicis Emil global.

De campagne wordt wereldwijd uitgerold op tv, social media, digitale buitenreclame, bannering, print en een making-of-film.

Lees ook:

Credits

Concept, idee en executie: Publicis Emil Benelux en Publicis Emil global

Film productie: MJZ LTD UK, London  

Online: Publicis Emil, Berlin  

Productie beeld: Recom Film GMBH & CO. KG, Stuttgart

Muziek: Sizzer

Muziek Titel: Come Together

Zang Lauren O’Connell

Origineel: John Lennon, Paul McCartney

Sub-uitgever: Sony Music Publishing (Germany) GmbH

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in