Overslaan en naar de inhoud gaan

Effie introduceert drie nieuwe 'marketing'-categorieën

'De verbreding naar het marketingspeelveld is een logische reactie op de snelheid waarmee de sector zich ontwikkelt', aldus Via en bvA.
Effie Awards
Effie Awards

De Effie-organisatie, bestaande uit Via en bvA, voegt drie nieuwe categorieën toe: Branded Customer Experience, Succesvolle Introductie en Impactvolle Propositie. Het doel is de awards voor creatieve communicatie te verbreden naar het marketingspeelveld. 
 

related partner content for mobile comes here

Volgens Effie-bestuurslid Hans Middelhoek is het logische reactie op de snelheid waarmee de sector zich ontwikkelt. 'We zien in sterke cases vaak een geïntegreerde aanpak tussen communicatie en de andere marketinginstrumenten. Alles hangt nauw met elkaar samen en versterkt elkaar. Het is dan ook niet meer dan vanzelfsprekend dat Effie in Nederland, net als in de andere landen waar Effie al meer een marketingprijs is, mee evolueert.'

Ondanks de aanpassingen blijft Effie volgens Mary Hoogerbrugge, voorzitter van de Effie-stuurgroep, gewoon de bekroning voor bewezen effectieve cases zoals de markt die al sinds 1983 kent. Hoogerbrugge: 'Om kans te maken op een Effie moet ook in de editie van 2021 het resultaat buitengewoon zijn en met onafhankelijk onderzoek worden onderbouwd. Daarnaast is het criterium nog steeds dat elke case gebaseerd moet zijn op een sterk strategisch inzicht dat op een aansprekende manier creatief is vertaald. ‘Het menselijk vernuft’ wordt beloond.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Yvette Bolten

VIA*

Boris Nihom

Fantastische ontwikkeling!

Patrick Roubroeks

Zeer terechte aanscherping..... Het vak van events schuift al jaren op richting 'live communicatie' en het marketing cummunicatie vak zoekt al jaren het snelste en directe contact naar de eindconsument. In deze propositie ontmoeten zij elkaar.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in