Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever-zeepmerk Lifebuoy is nieuwe partner KNVB

Samenwerking gericht op hygiënisch schone en veilige sportomgeving.
Unilever-zeepmerk Lifebuoy is nieuwe partner KNVB
Unilever-zeepmerk Lifebuoy is nieuwe partner KNVB
Unilever-zeepmerk Lifebuoy is nieuwe partner KNVB
Unilever-zeepmerk Lifebuoy is nieuwe partner KNVB

Zeepmerk Lifebuoy gaat partnerschap aan met de KNVB. Samen willen ze zich inzetten voor een hygiënisch schone en veilige sportomgeving onder het motto dat hygiëne prioriteit is en blijft in ieders dagelijks leven. Lifebuoy, een merk van Unilever en de KNVB spreken de wens uit om dat voor iedereen mogelijk maken, zowel langs de lijn als in de kleedkamer. Het partnerschap valt volgens de voetbalbond binnen de continuering van de reeds bestaande samenwerking tussen de KNVB en Unilever, met het merk Calvé Pindakaas. 

related partner content for mobile comes here

Doelstelling

De samenwerking met beide Unilever-merken is onderdeel van het KNVB-domein: Fit. De doelstelling binnen dit domein is erop gericht om mensen op en om het voetbalveld bij te staan een gezond voedings- en beweegpatroon aan te nemen. Dit moet uiteindelijk bijdragen aan een verantwoorde, actieve en bewuste levensstijl. 

Logische samenwerking 

Lifebuoy, vorig jaar geïntroduceerd in Nederland, maakt handzeep en handgel. Het merk wil straks als mensen weer meer naar buiten gaan, een vast onderdeel worden van het dagelijks leven. Griet Demasure, marketing director Beauty & Personal Care bij Unilever Benelux, zegt dat het merk bij wil dragen aan een veilig leven: ‘Lifebuoy is er voor elk moment, van binnenshuis, tot buitenshuis en onderweg. De samenwerking vinden wij een mooie kans om dit te uiten en past binnen ons wereldwijde Lifebuoy-educatieprogramma.’

Educatie

Lifebuoy zegt toe dat het de KNVB wil ondersteunen door met haar producten aanwezig te zijn bij KNVB-evenementen. Een van de eerste evenementen waarvan Lifebuoy aangeeft dat het aanwezig is, is de WK-kwalificatiewedstrijd tussen Nederland en Letland, waar in het kader van Fieldlab 5.000 supporters bij aanwezig mogen zijn in de Johan Cruijff ArenA. Daarnaast belooft het zeepmerk de 1,2 miljoen leden bij amateurclubs te helpen door ze toegang te geven tot educatief materiaal dat het belang van handhygiëne duidelijk moet maken. Ook wil het dispensers met hygiëne handgel verstrekken. 

Beide partijen kondigen ook aan dat er bij de grotere retailers campagnes gelanceerd gaan worden die kinderen en ouders/verzorgers op weg moeten helpen op het gebied van veilig en hygiënisch sporten.

Lees ook: KNVB trapt aanvalsplan tegen racisme af met open brief en commercial

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in