Op Twitter bekend onder @JsGravendijk, met meer dan 60.000 volgers. Is eigenaar/ceo van The New Media Factory dat gespecialiseerd is in Social Media Strategie & webcare voor de communicatiebranche. Is ook spreker en trainer.
Wat is het belangrijkste dat je je volgers wilt meegeven?
‘‘De kern van mijn tweets/posts is de boodschap die ik op dat moment wil meegeven. Dit kan heel divers zijn, bijvoorbeeld een commerciële boodschap om mijn bedrijf onder de aandacht te brengen. Een sociale boodschap: hiermee geef ik aan waar ik zoal zakelijk als privé mee bezig ben. En verder nieuwsberichten over mijn vak en het beantwoorden van vragen en opmerkingen die via sociale media binnen komen. Dit doe ik ook voor mijn klanten die de sociale media hebben uitbesteed aan mijn bedrijf The New Media Factory.
Ik wil laten zien hoe je “het publiek” kunt bereiken door wat je schrijft en je bereikt dit door te reageren op tweets zoals je zelf ook aangesproken wil worden. Daarnaast vind ik het belangrijk (en uniek) dat ieder zijn of haar eigen persoonlijkheid kan “verwoorden” op sociale media.’
Van welke van jouw lessen kunnen communicatiemensen echt iets leren?
‘Durf te delen (wees niet bang) en denk goed na wat je deelt. Met andere woorden, welke boodschap wil je verspreiden om de aandacht te krijgen voor jouw product of dienstverlening? Als je een tweet/post plaatst heb je 5 minutes of fame. Zorg dat het een krachtige post is, waardoor men het gaat delen en liken, zodat jouw bericht verder komt dan alleen jouw eigen community.’
Welke social pr ‘goeroe’ volg je zelf en waarom?
‘Ik volg op dit moment de blogs van Frankwatching, Marketingfacts en Emerce.nl. Deze blogs hebben verschillende schrijvers en dus geen pr "goeroe" in het bijzonder. Maar voor Herman Couwenbergh van twittermania.com maak ik een uitzondering. Een van mijn specialiteiten is het adverteren op Twitter, ook wel Promoted Tweets, en ik merk dat Herman hier leuk over kan bloggen.’