Ik had het nog niet eerder gezien, een persbericht helemaal opgeknipt in losse tweets, klaar voor een eventuele retweet per alinea. Het Amerikaanse Internet Marketing-bureau Hubspot had de primeur en publiceerde afgelopen week een persbericht over de overname van OneForty - een soort app-store voor Twitter - in deze vorm. Het resultaat mag er zijn: meer dan 800 Tweets met de hashtag #Hub140 ( en de retweets gaan nog steeds verder) en de link naar het persbericht (http://bit.ly/Hub140) is in totaal 2700 keer aangeklikt.
Daarnaast kreeg de overname de nodige aandacht in onder meer de Wall Street Journal en TechCrunch.
Nuttige aanvulling op de bestaande manieren om nieuws te verspreiden? Of vooral een gimmick, nu eventjes relevant maar verder vooral irritant?
En zo eerder een voorbeeld van nog meer PR-vervuiling?
Ik neig naar het laatste. Veel van de lossen zinnen zijn als individuele retweets absoluut onbegrijpelijk of irrelevant. En als je ze dan toch in verband moet zien, dan kun je ze net zo goed gezamenlijk publiceren. Een persbericht zo opknippen is net zo irritant als wanneer je een heel artikel op die manier zou opknippen en aanbieden.
Heel leuk, niet te vaak doen...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!