Overslaan en naar de inhoud gaan

Patrick Kuijsters (Volksbank): 'Onze merkstrategie creëert veel samenhang'

CMO Studio | Dat De Volksbank zich positioneert als ‘bankier met de menselijke maat’, voegt ook waarde toe aan de andere vier merken.
Patrick Kuijsters - De Volksbank
Patrick Kuijsters - De Volksbank
© Foto en video: JTD Producties
Patrick Kuijsters - De Volksbank
Patrick Kuijsters - De Volksbank
© Foto en video: JTD Producties

In de dertiende aflevering van CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie, bespreken we met Patrick Kuijsters, Director Marketing and Digital bij de Volksbank de actualiteit van het marketingvak, gaan we in op het laatste marketing- en merknieuws van de Volksbank én roept Hij ‘Het Aandachtspunt van de Week’ uit. Daarna gaat hij dieper in op de marketingstrategie van de Volksbank en de merken SNS Bank, ASN Bank, Regiobank en BLG Wonen.

related partner content for mobile comes here

Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem (binnenkort) als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)

(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)

CMO Studio #13: Patrick Kuijsters (Volksbank)

Thema’s in deze aflevering van CMO Studio:

Onderzoek van Coebergh laat zien dat Jaarverslagen nog altijd veel vertellen maar weinig zeggen. Het gemiddelde rapportcijfer is een 4,6. Gemiste kans?

Rituals lag onder vuur na een samenwerking met de 'zwevende antivaxx-zusjes' Van Lexmond. Kan je als merk niet meer in zee gaan met ‘andersdenkenden’?

De merken van De Volksbank lijken zich druk bezig met jeugd en jongeren. Waarom is dat zo belangrijk?

Het Aandachtspunt van de Week.

Kuijsters is eindverantwoordelijk voor de merken de Volksbank, SNS Bank, ASN Bank, Regiobank en BLG Wonen. Waar liggen zijn prioriteiten?

Hoe ziet de groeistrategie van de Volksbank eruit voor 2022-2025?

De organisatie van de Volksbank zit midden in een vergaande transformatie. Op welke manier gaan klanten daarvan profiteren?

De Volksbank is geen consumentenmerk, je kan er althans geen rekening openen, waarom manifesteert het zich dan wel zo?

ASN Bank heeft een vlijmscherp profiel, en komt bij de Consumentenbond onwijs goed uit de bus. Waarom staat de bank in omvang (een achtste) dan zo ver af van de grootbanken?

Terugkijken

CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'

CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’

CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'

CMO Studio #4: Leo Hensen (T-Mobile): ‘We zijn naar één marketingteam gegaan waarin we vier merken managen’

CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’

CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’

CMO Studio #7: Thecla Schaeffer (Tony’s): ‘Nederlandse reclame, het blijft altijd bij leuke kleine verhaaltjes’

CMO Studio #8: Marcel Aalders (CarpetRight): 'Marketeers moeten de taal van sales en van de CFO spreken'

CMO Studio #9: Bas Bisschops (ABN Amro): ‘Data niet alleen leidend in performance-marketing, maar ook in strategische besluitvorming'

CMO Studio #10: Corné Hoogendoorn (Corendon): ‘Wij voorspellen wat iemands volgende vakantie wordt’

CMO Studio #11: Dorkas Koenen (Rabobank): ‘Marketeers moeten littekens oplopen’

CMO Studio #12: Nienke van de Streek (Aldi): ‘Balen dat de Consumentenbond ons niet uitriep tot de goedkoopste’

CMO Studio ontvangt binnenkort Johan van der Zanden (Albert Heijn) en Lucas van Eeghen (Rituals).

CMO Day

CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 3 november aanstaande.

House of Executives

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in