In de dertiende aflevering van CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie, bespreken we met Patrick Kuijsters, Director Marketing and Digital bij de Volksbank de actualiteit van het marketingvak, gaan we in op het laatste marketing- en merknieuws van de Volksbank én roept Hij ‘Het Aandachtspunt van de Week’ uit. Daarna gaat hij dieper in op de marketingstrategie van de Volksbank en de merken SNS Bank, ASN Bank, Regiobank en BLG Wonen.
Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem (binnenkort) als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)
(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)
Thema’s in deze aflevering van CMO Studio:
Onderzoek van Coebergh laat zien dat Jaarverslagen nog altijd veel vertellen maar weinig zeggen. Het gemiddelde rapportcijfer is een 4,6. Gemiste kans?
Rituals lag onder vuur na een samenwerking met de 'zwevende antivaxx-zusjes' Van Lexmond. Kan je als merk niet meer in zee gaan met ‘andersdenkenden’?
De merken van De Volksbank lijken zich druk bezig met jeugd en jongeren. Waarom is dat zo belangrijk?
Het Aandachtspunt van de Week.
Kuijsters is eindverantwoordelijk voor de merken de Volksbank, SNS Bank, ASN Bank, Regiobank en BLG Wonen. Waar liggen zijn prioriteiten?
Hoe ziet de groeistrategie van de Volksbank eruit voor 2022-2025?
De organisatie van de Volksbank zit midden in een vergaande transformatie. Op welke manier gaan klanten daarvan profiteren?
De Volksbank is geen consumentenmerk, je kan er althans geen rekening openen, waarom manifesteert het zich dan wel zo?
ASN Bank heeft een vlijmscherp profiel, en komt bij de Consumentenbond onwijs goed uit de bus. Waarom staat de bank in omvang (een achtste) dan zo ver af van de grootbanken?
Terugkijken
CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'
CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’
CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'
CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’
CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’
CMO Studio #10: Corné Hoogendoorn (Corendon): ‘Wij voorspellen wat iemands volgende vakantie wordt’
CMO Studio #11: Dorkas Koenen (Rabobank): ‘Marketeers moeten littekens oplopen’
CMO Studio ontvangt binnenkort Johan van der Zanden (Albert Heijn) en Lucas van Eeghen (Rituals).
CMO Day
CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 3 november aanstaande.
House of Executives
De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.