Nederland vervangt in nieuwe merkstrategie ‘Holland’ door ‘The Netherlands’
Internationale branding wordt minder promotioneel en meer inhoudelijk. Oranje blijft de merkkleur.
Nederland gaat een nieuwe merkstrategie doorvoeren en presenteert zich internationaal niet meer met het merk ‘Holland’ maar als ‘The Netherlands’. De nieuwe nationale branding wordt later dit najaar gepresenteerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidNederland vervangt in nieuwe merkstrategie ‘Holland’ door ‘The Netherlands’.
Ja dit is nu weer een typisch Nederlands geval van bekrompen domheid. De provincialen die dit bedacht hebben zijn blijkbaar nog nooit buiten de grenzen van het land geweest of is inwoner van een provincie buiten de Caribian en/of Zuid- en Noord Holland. HOLLAND is en blijft een ijzersterk begrip. Al maak je de hele wereld jaren lang wijs dat ze voortaan met The Netherlands te maken hebben dan zullen al die voetbalmafkezen dat weer vermoorden met hun gezing van HUP HOLLAND HUP of gelooft u dat men HUP THE NETHERLANDS HUP over de hele wereld ten gehore gaat brengen.
Mooie hoofdletterfout hoor, staat heel professioneel. Hint: het lidwoord hoort niet altijd bij de naam, alleen als het een zin vloeiender maakt. In lijstjes is de naam gewoon 'Netherlands'. Dus die hoeft ook zeker geen hoofdletter te krijgen. Man man man.
As for me as I am foreign the old name Holland sounds much better and associates with a long history. Russian king Peter I "the Great" was taking lessons "how to build a vessel" from masters of Holland. So as for me I would always give a preference to old fashion name, since it is just sounds beautiful and charming. This name connected straight to Holland resistance to Nazis, to Holland beer, to beauty of woman, to famous windmills. The Netherlands does not have the same smell of the great history as Holland as for sure I will continue to name it Holland for my own use. Politicians always play their games.