Na Gorillas, Flink en het Turkse Getir is ook flitsbezorger Zapp gelanceerd in Amsterdam. De startup maakt bekend 24/7 snacks, drank, ‘essentiële boodschappen en andere alledaagse artikelen binnen enkele minuten te bezorgen’. De lancering op de Nederlandse markt moet de kick-off zijn van de internationale uitbreiding van het Britse bedrijf, dat aankondigt binnenkort in meer Europese steden te verschijnen.
'Need it now'-gelegenheden
Volgens de bezorgservice is de Nederlandse ondernemer Bas Smit investeerder geworden van het bedrijf. Zapp, dat zegt eigen warehouses te bezitten, heeft bezorgers in dienst die zich verplaatsen op elektrische fietsen. Het merk wil zogeheten 'need it now'-gelegenheden creëren. Dit zouden bijvoorbeeld last-minute entertainment, picknickbenodigdheden, of boodschappen voor een filmavond kunnen zijn.
Merkenaanbod
Zapp maakt net als de andere flitsbezorgers gebruik van een app waarin, na het invoeren van de locatie, gebrowst kan worden door het assortiment. Het aanbod zou volgens het merk bestaan uit meer dan duizend verschillende producten, waaronder Ben & Jerry's en Heineken. Ook zou het lokale Nederlandse ‘favorieten’ aanbieden zoals het Vlaamsch Broodhuys, De Pindakaaswinkel, en Gebrouwen Door Vrouwen.
De flitsbezorger wil dat de Zapp-bezorgers 'alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat elke bestelling een 'wow'-ervaring is'. Zapp belooft de bestelling te bezorgen binnen twintig minuten en er wordt geen minimum bestelbedrag gehanteerd. Wel is er een vaste bezorg-fee van €1,80 per bestelling die kwijt wordt gescholden bij bestellingen boven de dertig Euro.
Zapp is vooralsnog alleen beschikbaar binnen de ring van Amsterdam, terwijl het bedrijf toezegt binnenkort ook in Amsterdam-Noord en Buitenveldert te bezorgen waarna het wil uitbreiden naar andere Nederlandse steden.
Duurzaam
Het bedrijf laat weten dat het gesteund wordt door enkele ‘vooraanstaande investeerders’. Steve O'Hear, vice president strategy bij Zap, legt uit dat het merk bouwt aan de toekomst van gemak en dat die toekomst duurzaam moet zijn. ‘Onze bezorgvloot is vanaf dag één volledig elektrisch, we gebruiken alleen duurzame materialen voor onze eigen bezorg-verpakkingen, en hebben toegezegd verdere manieren te vinden om onze uitstoot te verminderen naarmate we het bedrijf opschalen, terwijl we compenseren waar dat nog niet mogelijk is.’
Lees ook: Online super Flink bezorgt boodschappen op turbosnelheid
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!