Bozu brengt samen met Jumbo tijdelijk een hard-seltzer met pepernootsmaak op de markt. De drank wordt gepresenteerd als een exclusieve en seizoensgerelateerde hard seltzer die speciaal ontwikkeld is voor de Sinterklaasperiode. Volgens Bozu is het alcoholische pepernotendrankje een cadeau voor iedereen die niet genoeg kan krijgen van pepernoten en strooigoed.
'Smaak gevangen'
De Nederlandse hard-seltzer start-up legt uit dat het erin is geslaagd om ‘de gelaagde en kruidige pepernotensmaak te vangen in een blikje.’
Bozu stelt daarnaast dat het het eerste merk is dat de productcategorie klaarmaakt voor het winterseizoen, zonder afbreuk te doen aan de kenmerken van een Bozu Hard Seltzer: geen suiker en zoetstoffen, geen koolhydraten, 5% alcohol en slechts 70 kcal per blikje van 250 ml.
Warm Sinterklaasgevoel
Om het Sinterklaasgevoel kracht bij te zetten is er door Bozu een vijf uur durende haardvuur-video uitgebracht die de winterse avonden met een hard seltzer op 'moeten warmen’.
Heel Nederlands
Brend Koolhof en Gianluca De Leo, oprichters van Bozu vertellen dat hard seltzers altijd gepositioneerd als en bekend staan bij de consument als frisse en toegankelijke zomerdranken, veelal door de toegevoegde fruitsmaken die de productcategorie domineren.
‘Tijdens een zoektocht naar hoe we als frontrunner kunnen blijven innoveren kwamen we al snel op het idee om met een limited special de markt te betreden. En wat is er dan als Nederlands merk leuker dan het omarmen van de oer-Hollandse pepernoot? Zo laten we zien dat wat op het eerste oog heel Amerikaans lijkt, vooral ook heel Nederlands kan zijn.’
Verkrijgbaar bij Jumbo
Bozu Pepernoot is met een adviesprijs van €1,79 in een gelimiteerde oplage verkrijgbaar bij geselecteerde filialen van Jumbo en via jumbo.com.
Lees ook: ID&T en Monica Geuze nemen belang in Nederlands hard seltzer-merk Stëlz
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!