Met ingang van deze maand is ze in dienst getreden als compliance auditor bij DMCC Nederland. Hiervoor werkte zij ruim tien jaar als compliance officer bij marketing branchevereniging DDMA.
Bij DDMA was Van Doodewaerd betrokken bij verschillende lobbytrajecten, zoals de instelling van het Bel-me-niet register en de implementatie van de ‘cookiewet’. Ze stond aan de wieg van het Privacy Waarborg, het DDMA keurmerk voor een integere omgang met data in marketing. Ze maakt onderdeel uit van Big Data expertgroep van het ministerie van Economische Zaken en was jarenlang lid van de Legal Affairs Committee van de Federation for European Direct and Interactive Marketing (FEDMA) en de Privacy Commissie van VNO-NCW.
Van Doodewaerd: “DMCC maakt compliance toegankelijk voor organisaties. Hierbij geven ze bedrijven het instrumentarium om privacy- en consumentenwetgeving in hun organisaties te implementeren en monitoren. Die aanpak spreekt me enorm aan en sluit aan bij de manier waarop ik de leden van DDMA altijd heb geadviseerd. Je moet organisaties niet klein houden, maar juist in staat stellen zelf goede keuzes te maken.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!