Roorda wil met een serie commercials NIX18 een fase verder brengen. Uit campagne-effectonderzoek van TNS NIPO blijkt dat bijna 90 procent van de jongeren niet rookt en van plan is dit vol te houden tot hun 18e. Bijna 65 procent verwacht ook dat ze dit daadwerkelijk lukt.
Joeri Jansen, creatief directeur van Roorda: ‘Uit het onderzoek bleek dat ouders de afspraak van NIX heel normaal vinden, maar dat niet alle ouders de afspraak ook daadwerkelijk hebben gemaakt. Met deze serie commercials willen we laten zien dat het aankaarten en het maken van de afspraak 'NIX18' voor beide partijen vermakelijk kan zijn. De afspraak op een luchtige manier ter sprake brengen kan tot sympathie, begrip en misschien zelfs wel een beetje respect leiden bij jongeren, die liever hun ouders en andere autoriteiten beschimpen zodra het om bemoeienis met hun levensstijl gaat.’
De commercials worden vanaf vandaag uitgezonden op TV en in online pre-rolls.
Credits:
Opdrachtgever: Ministerie van VWS
Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Joeri Jansen, Nick Philipse, Pieter Schouten, Elwin Kennis, Marco Stevens en Allard Jaspars.
Strategie: Marieke van den Berg
Account: Judit de Graaff, Daantje Dammers
RTV: Patrick Nelemans
Regisseur: Rick Lenzing (In case of fire)
Camera: Steve Walker
Edit: Chiel Muller
Geluid: Geert van Gaalen (Studio de Keuken)
Postproductie: Hectic Electric