Zaterdag 17 mei is het zover, dan vindt op Sportpark ‘Goed Genoeg’ (AFC) in Amsterdam de eerste editie van de AdfoCup plaats. Het evenement wordt gerealiseerd door Just Ask, producent in sport, cultuur, media en muziek. Adformatie legde de directeur van Just Ask, Jos van Mieghem, een aantal vragen voor over het initiatief.
Een heel nieuw voetbaltoernooi voor ons mooie vak. Hoe is dat ontstaan?
‘Door de jaren van crisis in de markt zag je dat iedereen zich intern ging focussen en zijn gezicht nog maar nauwelijks liet zien op de traditionele evenementen in de branche. Vanuit de mensen die betrokken zijn bij de organisatie van Koffiedik Kijken, werd duidelijk dat de hang naar saamhorigheid in de markt weer toeneemt. Elkaar op een andere manier ontmoeten en leren kennen is een essentieel onderdeel van het werk en goed voor de ontwikkeling van jonge mensen in de branche. Het was gewoon tijd voor iets nieuws, zonder voorbij te gaan “het goede van vroeger”.’
Wat gaat AdfoCup bieden wat andere evenementen niet bieden?
‘Dankzij de steun van VEA, IAA. Result en Adfogroep denk ik dat we met de AdfoCup branchebreed de sympathie hebben. Het grote verschil met andere evenementen is dat het sporten een goede aanleiding is om samen te komen, maar het is niet de hoofdzaak. Natuurlijk is er een winnaar, maar het gaat er vooral om de dag samen door te brengen. Voor kinderen hebben we bijvoorbeeld in samenwerking met Kidsweek allerlei attracties en een clown. We beginnen op het vriendelijke tijdstip van 11:00 uur met de wedstrijden, we hebben een gezamenlijke lunchbreak en er draaien de gehele dag DJ’s. De sponsoren Perform, CS Digital, Grafi Plaza en Telegraaf Media Groep doen hun uiterste best om de bezoeker een aangename dag te bezorgen.’
Waarom is de naam van de Adfogroep verbonden aan het evenement?
‘De Adfo Groep is gewoon het hart en de verbinder van de industrie. Het lijkt me de meest logische partner voor dit initiatief. Mark Termeer en Willem Sijthoff waren daar gelukkig ook van overtuigd.’
Los van het voetbal is er ook een brancheborrel gepland voor branchegenoten die niet meevoetballen. Wat is de gedachte daarachter?
‘De Result Recruitment Borrel is bedoeld om elkaar beter te leren kennen. Ook als je niet meedoet.’
Is het alleen maar voetbal, lol maken en netwerken, of is er ook nog ruimte voor een serieuze noot?
‘We organiseren een loterij waarbij de opbrengst ten goede komt aan de Female Cancer Foundation. De trekking vindt plaats om ongeveer 17:30 uur. Onder de prijzen is een fantastische gas BBQ, die is beschikbaar gesteld door Boretti. Verder leg je op de AdfoCup natuurlijk de contacten en relaties waar je jaren lang plezier van hebt.’
Inschrijven voor AdfoCup kan nog tot en met vrijdag 9 mei aanstaande.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!