Overslaan en naar de inhoud gaan

Het nieuwe Aldi zegt: ‘Kom op, we maken er wat van’

De supermarktdiscounter koos voor reclamebureau Indie en werkt intensief aan het vormgeven van de positionering.
Het nieuwe Aldi
Het nieuwe Aldi
Het nieuwe Aldi
Het nieuwe Aldi

Aldi lanceert een nieuw merkverhaal, of liever gezegd, geeft zijn merkverhaal voor het eerst echt vorm. Begin dit jaar werd al bekend dat de supermarkt een hele marketingafdeling optuigt. Nu is bekend dat Aldi – na een bureauoriëntatie – kiest voor Indie.

related partner content for mobile comes here

Positief, vol enthousiasme

Het eerste beeld en het eerste merkstatement dat de samenwerking opleverde, komt nu naar buiten. In een beeld dat kracht en liefde, spierballen en hart combineert, is de pay-off ‘We maken er wat van’. Meer uitgebreide verslaggeving hierover in een video-interview met Aldi’s Nienke van de Streek en Indie’s Lode Schaeffer (maandag vanaf 14:00 uur) op Adformatie. Spoiler: Van de Streek en Schaeffer willen van Aldi een positief discountmerk maken, vol enthousiasme.

Belangrijk ook in de positionering is dat Aldi zich wil neerzetten als ‘de uitvinder van discount’, met veel aandacht voor de prijs-kwaliteitverhouding die het zegt te bieden. Dit is het antwoord van Aldi op corona wat een inkijkje geeft op de toon van de merkcampagne die over een paar maanden zal volgen.

Zo verwoordt Aldi het:

Het nieuwe normaal.
Is eigenlijk helemaal niet normaal.

We moeten improviseren en oplossingen verzinnen.
En daarbij ook nog eens bewuster met ons geld omgaan.
Iedereen bij Aldi wil daarbij helpen.
De schouders eronder zetten.
Daarom hebben we de hele dag door voordeel,
Brengen we verse ideeën voor in de keuken,
En verrassende aanbiedingen om de lol erin te houden.
Allemaal topkwaliteit voor de laagste prijs.

Want als je íets kan gebruiken in deze tijd, zijn het lage prijzen.
Net waar we bij Aldi goed in zijn.
Kom op, we maken er wat van.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in