Aldi lanceert een nieuw merkverhaal, of liever gezegd, geeft zijn merkverhaal voor het eerst echt vorm. Begin dit jaar werd al bekend dat de supermarkt een hele marketingafdeling optuigt. Nu is bekend dat Aldi – na een bureauoriëntatie – kiest voor Indie.
Positief, vol enthousiasme
Het eerste beeld en het eerste merkstatement dat de samenwerking opleverde, komt nu naar buiten. In een beeld dat kracht en liefde, spierballen en hart combineert, is de pay-off ‘We maken er wat van’. Meer uitgebreide verslaggeving hierover in een video-interview met Aldi’s Nienke van de Streek en Indie’s Lode Schaeffer (maandag vanaf 14:00 uur) op Adformatie. Spoiler: Van de Streek en Schaeffer willen van Aldi een positief discountmerk maken, vol enthousiasme.
Belangrijk ook in de positionering is dat Aldi zich wil neerzetten als ‘de uitvinder van discount’, met veel aandacht voor de prijs-kwaliteitverhouding die het zegt te bieden. Dit is het antwoord van Aldi op corona wat een inkijkje geeft op de toon van de merkcampagne die over een paar maanden zal volgen.
Zo verwoordt Aldi het:
Het nieuwe normaal.
Is eigenlijk helemaal niet normaal.
We moeten improviseren en oplossingen verzinnen.
En daarbij ook nog eens bewuster met ons geld omgaan.
Iedereen bij Aldi wil daarbij helpen.
De schouders eronder zetten.
Daarom hebben we de hele dag door voordeel,
Brengen we verse ideeën voor in de keuken,
En verrassende aanbiedingen om de lol erin te houden.
Allemaal topkwaliteit voor de laagste prijs.
Want als je íets kan gebruiken in deze tijd, zijn het lage prijzen.
Net waar we bij Aldi goed in zijn.
Kom op, we maken er wat van.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!