Gastblog: Frekkel. Ons eigen lot uit de loterij

En toen lag er zomaar ineens een heel leuk idee voor de nieuwe commercial van de Staatsloterij Oudejaarstrekking

De reclamespot voor de Staatsloterij Oudejaarstrekking heeft heel wat aandacht gekregen. Hondje Frekkel speelt de hoofdrol in deze commercial die is genomineerd voor een Ster Gouden Loeki. Staatsloterij en reclamebureau TBWA\NEBOKO vertellen hoe deze bijzondere productie tot stand kwam.

En toen lag er zomaar ineens een heel leuk idee voor de nieuwe commercial van de Staatsloterij Oudejaarstrekking. Creatie enthousiast. Strategie enthousiast. Account enthousiast. Staatsloterij enthousiast. Dit is het, dit moeten we doen! Er was maar één kleine kanttekening: de ster van de commercial… was een hond. Terwijl iedereen in dit vak weet, kies nooit een hoofdrolspeler die niet zelf het script kan lezen. Terwijl iedereen kan bedenken dat het trainen van een hondje dat normaal zes weken duurt, niet in tien dagen kunt persen. Terwijl iedereen snapt dat twee draaidagen in zo’n geval eigenlijk veel te krap is.  
 
Toch gingen we ervoor. En Pistacio ook. Dit lieve, Sloveense zwerfhondje bleek een natuurtalent en acteerde alsof hij nooit anders had gedaan. Scène na scène werd opgenomen. Toch leek de scene met het kattenluikje nog even roet in het eten te gooien. Tijdens zijn training had Pistacio het klepje een keer op zijn neusje gekregen. En sindsdien weigerde hij er nog doorheen te gaan. Natuurlijk zorgden we voor een plan B, maar omdat de scène superbelangrijk was voor het verhaal, moesten we het wel proberen. Deze scene wil je gewoon hebben. 
 
 

Doet ie het, of doet ie het niet?

Op het moment suprême stond de hele crew met ingehouden adem naar de monitor te kijken. Doet ‘ie het … of toch niet? Ook Pistacio leek te twijfelen. Hij keek even over zijn schouder alsof hij zich afvroeg of ie echt niet beter terug kon gaan. Maar ineens ging ie, hup, onbevreesd  door het kattenluik naar buiten. Een zucht van verlichting ging door de ruimte en een daverend applaus voor Pistacio volgde. Onze kleine vriend, onze held! Aan het eind van draaidag twee stond de hele commercial erop. En dat met een ongetrainde hoofdrolspeler die geen letter van het script kon lezen. Een ster in de dop. En ook gewoon een schat van een hond die we het allerbeste gunnen. Voor ons was Pistacio echt een lot uit de loterij.  

Stem op Frekkel

Vind jij Frekkel ook een held? Help hem dan aan een Gouden Loeki! Je kunt nog tot dinsdag 22 januari 12.00 uur op Frekkel stemmen via www.stergoudenloeki.nl.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →