Cybersecuritybedrijf Fox-IT lanceert een nieuwe internationale merkcampagne waarin duidelijk moet worden dat het bedrijf onzichtbare dreigingen zichtbaar maakt, om bedrijven er vervolgens tegen te beschermen. Fox-IT, onderdeel van de NCC Group, belicht dat het bedrijven helpt om hun organisatie, merk, gevoelige informatie en reputatie te beschermen in een wereld waarin, volgens het it-bedrijf, steeds meer cybersecurity gevaren op de loer liggen. De uiteindelijke boodschap van de campagne, ontwikkeld door Natwerk, dat ook verantwoordelijk is voor de positionering, is eenduidig: ‘Bel ons voor je ons nodig hebt.’
'Noodzaak van de dreiging voor zijn'
Om de boodschap van de campagne te onderbouwen laat Fox-IT weten dat veel organisaties te laat aan de bel trekken en het kwaad dan al geschied is. Volgens bureau Natwerk was het met die kennis in het achterhoofd dat de ‘noodzaak van de dreiging voor zijn’ het speerpunt van de campagne moest zijn.
Het onzichtbare zichtbaar
Natwerk legt uit dat het de problematiek van ‘te laat gezien en aan de bel getrokken’ wilde doorvertalen naar een campagneconcept waarbij de verborgen dreigingen inzichtelijk worden gemaakt: Het onzichtbare zichtbaar maken. Volgens Natwerk vat de nieuwe campagneregel ‘Dat je het gevaar niet ziet, betekent niet dat het er niet is’, het probleem in één enkele zin samen.’ ‘De oplossing die Fox-IT biedt volgt direct daarop met de pay-off: 'Bel ons voor je ons nodig hebt.’
De campagne-film: ‘Making the invisible visible’
Campagne & content
‘Making the invisible visible’ is de eerste wereldwijde business-to-business campagne van Fox-IT.. De campagne wordt onder andere uitgerold met een manifestfilm, ontwikkeld in samenwerking met productiemaatschappij Hazazah en regisseur Victor Vroegindeweij. Verder zijn er enkele 'Behind-the-Scr33ns'- video’s, een content format waarin Fox-IT-experts worden geïnterviewd over de diverse facetten die zij in hun dagelijks werk tegenkomen. Natwerk: ‘Dit gaat van veiligheidslekken en dreigingen tot het zelf hacken van organisaties en de impact van een man-in-the-middle aanval.’ De video-content wordt ingezet op de website, de Fox-IT / NCCgroup social kanalen en b-2-b conferenties.
Lees ook: In de wereld van cybersecurity is het altijd oorlog
Tekst loopt door onder de afbeelding
'Zichtbaar met blacklight'
Edgar Kuipers, business-director bij Natwerk zegt met zijn bureau diep in de wereld van cybersecurity te zijn gedoken. ‘We hebben heel veel geleerd en met de inzichten hebben we een campagne neergelegd die ook aansloeg bij het internationale NCCgroup-team.’ Pepijn Rooijens, creative-director bij Natwerk vervolgt dat de campagne in lijn is met de werkzaamheden van Fox-IT: ‘In alle touch-points vertellen we dezelfde boodschap, maar steeds nét even anders. Zo bouwen we aan een mooie 360 graden case. In film hebben we samen met Hazazah’s Victor Vroegindeweij een extra onzichtbare laag visueel gemaakt door middel van blacklight.’
Lees ook: Coöperatie Univé gaat klanten helpen bij cybercrime met standaard Cyberhulp
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!