Het is een driehoeksproductie tussen bureau Natwerk en zijn klanten Febo en De Ruijter, met als resultaat een nieuwe ijsje van roomijs en pure hagelslag, de IJs-co. Deze ‘snackbar-stracciatella’ is vanaf vandaag verkrijgbaar.
De weg naar het nieuwe ijsje begon begin dit jaar toen Natwerk de pitch van Koninklijke De Ruijter won. Het ontwikkelde een nieuwe strategie, merkcampagne en pay-off: ‘sinds voor altijd’ Uitgangspunt is te laten zien dat De Ruijter veel meer is dan een broodbelegmerk. Het draait bij het 160 jaar oude merk om tradities – van klein tot groot.
Recept van opa
Diezelfde tradities kent Natwerk van familiebedrijf Febo, waar het nu zo’n zes jaar voor werkt. Dit leidde tot verschillende geruchtmakende activaties, waaronder de populaire Febo-kledingcollectie en een pop-up vestiging in de Amsterdamse PC Hooftstraat, samen met sterrenchef Ron Blaauw.
Dennis de Borst, directeur Febo: ‘Net als De Ruijter houden wij van traditie. Ons verse roomijs wordt nog altijd gemaakt volgens het recept van mijn opa, oprichter Johan de Borst.’
Natwerk bracht de liefde voor een gedeeld ambacht bij elkaar in één bekertje. Linda Peterse account-producer van Natwerk. ‘Als je twee klanten hebt waarmee je zoiets heerlijks samen kan brengen, is het gewoon een té begeerlijk idee om niet uit te voeren.’
Bovendien past het goed bij de veelzijdigheid van de producten van De Ruijter. Volgens Willemijn van Sasse, brandmanager van het merk, bewijst de IJs-co ‘dat hagelslag echt lekker is op iets anders dan brood en dat we dus veel meer zijn dan een broodbelegmerk’.
Anky van Grunsven
In de campagne rond het ijsje is een centrale rol toebedeeld aan dé ruiter van Nederland, drievoudig Olympisch winnaar dressuur Anky van Grunsven.
Het ijs is bij de Febo Drive’s en in de reguliere Febo-vestigingen, maar ook te bestellen via Deliveroo, Thuisbezorgd of Ubereats. Iedereen die die net als Anky van Grunsven te paard door de Febo Drive gaat, krijgt de IJs-co gratis.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!