Dit zijn de beste brandactivations van mei 2021

Van een reizende bar tot een koekjesbunker en een idee dat licht brengt in het leven van de allerarmsten. 

Emerson’s – The Tiny Pub

Emerson’s – The Tiny Pub

Bureau: DDB New Zealand

Hoewel veel mensen ernaar snakken weer eens hutjemutje in een café te staan, speelt deze experience campagne mooi in op de herwaardering van een-op-eencontact in tijden van corona. Craft brouwerij Emerson’s ontwierp een tweepersoons bar en liet hem langs Nieuw-Zeelands mooiste plekken reizen. Mensen konden The Tiny Pub boeken voor een goed gesprek mét een goed biertje. De hele tour zat in 1 dag vol en de supermarktverkopen van Emerson’s vlogen tijdens de campagne met 26 procent omhoog.

Emerson’s – The Tiny Pub

Oreo – Doomsday Vault

Bureau: 360i and The Community

Na een NASA-bericht dat een gigantische asteroïde op aarde afstormde, tweette iemand grappend: ‘Wie gaat Oreo’s redden?’. Oreo haakte in op de fantweet en zette alles op alles om de iconische koekjes veilig door de mogelijke apocalyps te loodsen. Geïnspireerd op de Wereldzadenbank liet Oreo In Noorwegen een koekjesbunker bouwen en rondom die activatie ontstond een campagne die wereldnieuws werd.

Oreo – Doomsday Vault

E-Dina - WaterLight

Bureau: Wunderman Thompson Colombia

Minstens 840 miljoen mensen hebben geen of weinig toegang tot elektriciteit. Dat inzicht bracht creative agency Wunderman Thompson Colombia en energie startup E-Dina op het idee een gadget te ontwikkelen waarmee iedereen met zoutwater licht kan krijgen. Overheden, non-profits en bedrijven kunnen de WaterLight kopen om mensen in ontwikkelingslanden te helpen.

E-Dina - WaterLight

BrandBase

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie