Emerson’s – The Tiny Pub
Bureau: DDB New Zealand
Hoewel veel mensen ernaar snakken weer eens hutjemutje in een café te staan, speelt deze experience campagne mooi in op de herwaardering van een-op-eencontact in tijden van corona. Craft brouwerij Emerson’s ontwierp een tweepersoons bar en liet hem langs Nieuw-Zeelands mooiste plekken reizen. Mensen konden The Tiny Pub boeken voor een goed gesprek mét een goed biertje. De hele tour zat in 1 dag vol en de supermarktverkopen van Emerson’s vlogen tijdens de campagne met 26 procent omhoog.
Oreo – Doomsday Vault
Bureau: 360i and The Community
Na een NASA-bericht dat een gigantische asteroïde op aarde afstormde, tweette iemand grappend: ‘Wie gaat Oreo’s redden?’. Oreo haakte in op de fantweet en zette alles op alles om de iconische koekjes veilig door de mogelijke apocalyps te loodsen. Geïnspireerd op de Wereldzadenbank liet Oreo In Noorwegen een koekjesbunker bouwen en rondom die activatie ontstond een campagne die wereldnieuws werd.
E-Dina - WaterLight
Bureau: Wunderman Thompson Colombia
Minstens 840 miljoen mensen hebben geen of weinig toegang tot elektriciteit. Dat inzicht bracht creative agency Wunderman Thompson Colombia en energie startup E-Dina op het idee een gadget te ontwikkelen waarmee iedereen met zoutwater licht kan krijgen. Overheden, non-profits en bedrijven kunnen de WaterLight kopen om mensen in ontwikkelingslanden te helpen.
BrandBase
BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!