Het Amsterdamse Kraftwerk Linked by Isobar heeft voor Diageo een tool ontwikkeld die consumenten helpt een cocktail te maken. De tool heet The Bar en wordt in het Verenigd Koninkrijk gelanceerd. The Bar maakt gebruik van de nieuwste spraaktechnologie van de Amazon Echo Show-smartspeaker.
Consumenten krijgen drie opties te zien bij de tool. De gebruiker kan The Bar vertellen welke cocktail moet worden gemaakt en ontvangt daarna een recept met instructies om deze cocktail te maken. Verder kan de tool ook verschillende cocktailsuggesties geven op basis van de voorkeur van de gebruiker. Tot slot kan The Bar uitleggen hoe mixtechnieken worden uitgevoerd.
Via de tool kunnen ook ingrediënten worden opgevraagd en naar een smartphone worden gestuurd om daarna direct via Amazon te kopen. Deze functie is vooralsnog alleen beschikbaar in London.
Volgens Periklies Antoniou, New Technology & Media Innovation Manager bij Diageo, hoeft cocktails maken niet ingewikkeld te zijn. 'We zijn verheugd dat we nieuwe technologieën kunnen gebruiken om consumenten te inspireren iets nieuws te proberen. Technologie verandert de manier waarop we thuis en buitenshuis socializen. Met The Bar helpen we het groeiende aantal volwassenen dat spraakgestuurde apparaten gebruikt om mixology onder de knie te krijgen.’
Daniël Sytsma, Creative Director van Kraftwerk Linked by Isobar, Amsterdam: ‘Bij de ontwikkeling van The Bar wilden we bij alle stappen in de user journey helpen. Dat begint met het aanbieden van de inspiratie en recepten, maar ook de levering van specifieke tools en ingrediënten via een direct verkoopkanaal.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!