De Longlisten voor de zogenaamde ABC Groot Accenten 2018 zijn bekend. De ABC jury bestaat uit redacteuren van de Adformatie, Fonk en MarketingTribune, bestuursleden van de BvA (Bond van Adverteerders) en bestuursleden van de SAN, aangevuld met twee externe deskundigen.
De tien merken die in aanmerking komen voor de titel Adverteerder van het Jaar:
- ABN AMRO
- Albert Heijn
- Calvé Pindakaas
- Coolblue
- KPN
- Lidl
- McDonald’s
- MoNo
- PLUS Supermarkten
- Staatsloterij
De tien bureaus die kans maken Bureau van het Jaar te worden:
- 180 Kingsday
- Alfred International
- Dawn
- Dept
- ETCETERA
- Joe Public Take-away Advertising
- MediaMonks
- N=5
- Roorda Reclamebureau
- XXS Amsterdam
En de tien consistente adverteerders:
- Bob
- Calvé Pindakaas
- Coolblue
- HEMA
- IKEA
- Kruidvat
- NIX18
- Rituals
- Triodos Bank
- Ziggo
De ABC jury staat onder leiding van de onafhankelijke voorzitter Jolande Sap. Naar aanleiding van de nominaties wordt de genomineerden gevraagd om hun argumentatie te geven voor waarom zij een plek op de shortlist verdienen. De overgebleven 3 x 3 Shortlist kandidaten presenteren zich aan de ABC jury op dinsdag 14 mei.
De winnaars van alle SAN Accenten worden 23 mei bekendgemaakt in Hilversum.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!