Lidl lanceert een nieuwe grootschalige campagne genaamd 'Lidl Deals' waarin de volledige focus op prijsmarketing ligt. Het betreft de eerste campagne van de hand van Alfred, het nieuwe reclamebureau van de discounter. Dit bureau won het gewilde account vorig najaar na een langlopende pitch.
Met de campagne neemt Lidl (440 winkels in Nederland) voorgoed afscheid van de 'Lidl-flat' van de hand van Joe Public, het vorige bureau van de super.
Prijs
De campagne gaat samen met de pay-off 'Nu nóg meer Lidl voor je geld'. Het mag duidelijk zijn dat de supermarktketen de lage prijzen die het heeft te bieden voor de bühne wil brengen.
Laura Klaver, head of marketing: 'Prijs is een belangrijke waarde voor Lidl, daarom starten we met een prijspromo-concept binnen de campagne. We hadden altijd al lage prijzen, maar tijdens de prijscampagne zijn de prijzen nóg lager.' Het betreft tevens de eerste grote campagne van Lidl met Klaver aan het marketingroer; zij nam vorig jaar het stokje over van Jorieke de Vries (die nu weer bij Jumbo zit).
De nieuwe Lidl-campagne wordt landelijk uitgerold op televisie, radio, online, print, outdoor, social media en de winkelvloer. Alles vanuit een herkenbaar 'visual device', aldus Lidl, namelijk een gele prijssticker met Lidl Deals.
Oorwurm
Jeroen van de Sande en Rogier Mahieu zijn binnen Alfred eindverantwoordelijk voor het Lidl-merk. Van de Sande: 'Aan het visual device hebben we een oorwurm toegevoegd: een Nederlandse versie van het nummer Thrift shop van Macklemore. Het nummer gaat over de vraag: waarom zou ik veel geld uitgeven aan te dure merken? Het is veel leuker om het systeem te hacken en mínder geld uit te geven. Dat was altijd al zo bij Lidl, maar tijdens de Lidl Deals helemaal.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!