Nederlandse consumenten kozen uit 89 A-merken Pampers als Merk van het Jaar 2017, een initiatief van GfK en Distrifood.
Uit in totaal 50.000 scores, gekwantificeerd en beoordeeld door GfK, scoorde Pampers het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit.
Op de tweede plaats eindigde Calvé, Campina werd derde.
Het merk was Pampers was vorig jaar ook genomineerd en categorie winnaar, maar GfK zegt dat ‘door een verbetering van zowel merkkwaliteit als merkvitaliteit’ Pampers dit jaar dit jaar de overall winnaar is.
Winnaars in andere productcategorieën
• Alcoholische dranken: Hertog Jan
• Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Douwe Egberts
• Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Lay’s
• Kruidenierswaren overig: Calvé
• Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Campina
• Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: HAK
• Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers
Red Bull heeft hoogste merkkrachtontwikkeling
De bijzondere prestatie-award die elk jaar een ander thema belicht, gaat dit jaar over ontwikkeling in merkkracht. Met de uitreiking van de bijzondere prestatie award wordt de sterkste groei in merkkracht van het afgelopen jaar gewaardeerd. De consument gaf aan Red Bull het beste op dit onderdeel te vinden, zo meldt GfK. Op de tweede plaats staat Nestlé, Pepsi neemt de derde plaats in.
De FNLI reikt in samenwerking met GfK en Distrifood de Merk van het Jaar awards uit om de waardering van de Nederlandse consument tot uitdrukking te brengen. Naast de absoluut hoogste score voor gemeten merkkracht, wordt ook de ontwikkeling ten opzichte van 2016 meegenomen in de eindscores.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!