CitySafes, in Nederland bekend onder de merknaam De Nederlandse Kluis, heeft zijn merk- en visuele identiteit drastisch vernieuwd. De ontwikkeling van een internationale beeldbank was onderdeel van de merkoperatie. Voor zowel concept als beeldbank werd samengewerkt met creatief bureau The Others (full credits onderaan).
De internationale beeldbank dient om zowel emotie als informatie over te brengen en kan gebruikt worden in de verschillende landen waar CitySafes actief is. Dat zijn België, Denemarken, Duitsland en Nederland).
Oma haar sieraden
The Others zegt dat de keuze voor concept en beeldbank is ingegeven vanuit de overtuiging dat alle verschillende doelgroepen in verschillende landen zich hiermee kunnen identificeren en dat iedereen wel iets van waarde heeft. ‘Van oma haar sieraden, naar een Turkse bruidsschat tot belangrijke documenten van een ondernemer. Hierdoor is er gewerkt met veel verschillende modellen met verschillende achtergronden en nationaliteiten.’
De nieuwe identiteit en beeldbank, die naast beeld ook film bevat, wordt ingezet in diverse media en middelen. Als eerste start op dit moment de campagne in Duitsland met een social campagne. Offline worden er onder andere outdoor, advertising en instore communications ingezet. Later deze maand worden de campagnes verder uitgerold in België, Denemarken en Nederland.
Credits
CitySafes: Marlous van Laar, Sterre Embsen, Laura Quint
Creatie & Art direction: The Others: Chris Visser, Lion Versloot, Mandy van Montfoort
Account & Productie : Aafke Obbes
Fotografie: Lars Beekman
Film: Jorn Prinsen
Hair & Make-up: Ellen van Exter
Beeldmanipulatie: Rolf Meijer
Edit: Arjen Moes
Design: Bram van Geerenstein, Lucienne Meijer, Isabella Smit
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!