(Campagne) Rabobank Hypotheek binnen een week

De strategie moet een bank laten zien die dicht naast haar klanten staat.

De Rabobank start op 25 april een landelijke hypotheekcampagne: ‘Hypotheek binnen een week’. Daarmee maakt de bank duidelijk waar klanten op kunnen rekenen: snel zekerheid of je het huis van je dromen kunt kopen.

Elze Vonk, hoofd financieren, betalen en verzekeren bij Rabobank. ‘Hoe korter het proces, des te beter. We hebben het nu zo ingericht dat we alles, vanaf het eerste telefoontje van de klant tot en met het passeren van de woning bij de notaris, binnen een week kunnen afhandelen.’

De propositie geldt niet alleen voor particuliere klanten, maar ook voor zzp’ers en flexwerkers.

Proof based advertising
De campagne is een grote crossmediale campagne met proof based advertising. ‘Dat betekent dat we elke week terugblikken op een klant die in de week voorafgaand een hypotheek heeft afgesloten,’ aldus Heleen Crielaard, bij de Rabobobank verantwoordelijk voor merk- en marktcommunicatie. ‘Dat is terug te zien en horen op tv, radio en online. In de campagne komen Rabobankklanten in beeld, die onze hypotheekadviseurs zelf aandragen. De verhalen die we laten zien in de diverse uitingen representeren de diversiteit van onze klanten. Met deze campagne zetten we de lijn door door met real life cases te werken. Daarnaast stappen we af van de traditionele campagnepieken en zijn we de rest van het jaar continu crossmediaal aanwezig met onze woonproposities.’

Off- en onlinekanalen versterkend op elkaar ingezet: tv, radio, social, abri’s, SEA, bannering, lokale middelen, PR en contentpartnerships.

De strategie laat een Rabobank zien die dichtbij de klanten staat. Naast de klanten zelf in de uitingen, worden er Facebook ads ingezet met persoonlijke relevantie. En er wordt gebruik gemaakt van animaties en videobeelden en behavioural (re)targeting, bijvoorbeeld op Funda. Crossmediale aandacht betekent ook dat de Rabobank in deze campagne met social influencers gaat werken en contentpartnerships aangaat met multimediale lifestyleplatformen.

Verantwoordelijk voor concept en commercials: Ogilvy & Mather Amsterdam

Bekijk de .
Lees ook het dat we hadden met Heleen Crielaard van de Rabobank over de nieuwe propositie (premium content).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie