"De bovenkant van de markt is niet het terrein waarop C&A moet spelen', meent directeur J. Bezemer van C&A Nederland. "We hebben het fout gedaan. Dat risico loop je wel eens."
Bezemer zegt in een interview in dagblad Trouw dat er in Nederland een einde is gekomen aan een periode van ‘een berg verlies’. Het bedrijfsresultaat steeg hier het afgelopen halfjaar met 50 tot 60 procent. "Onze klant verwacht van ons goede kwaliteit tegen lage prijzen. De consument linkt C&A niet aan de laatste mode, dus waarom zou je dat dan coûte que coûte gaan brengen?"
C&A heeft jaren nagedacht over een reorganisatie. Daarna zijn er jaren uitgetrokken om alle veranderingen door te voeren. "Er bleek onvoldoende aandacht voor de nationale verschillen in de Europese landen. De macht van de landenorganisaties is weer enigszins hersteld." Adformatie maakte al in mei de herziening van de Europese marketing bekend. Dat leidde tot het vertrek van marketeers Cees van der Wurf en Renate Vogt.
Vanavond start een 3-delige documentaire over de perikelen die C&A de afgelopen periode had. (Document, 22.55 uur op TV1).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!