Bol.com haalt de punt en laatste drie letters van zijn naam af. Bol dus. Ook de huisstijl is ‘opgefrist’. Bol zelf spreekt van een update. Boukje Taphoorn, cmo: ‘We zijn inmiddels zoveel meer dan een website, ook een app en daarnaast actief op sociale mediakanalen.’
Dat hele puntcom is een beetje web 1.0 en potsierlijk.
Taphoorn: ‘We voelen ons meer Bol dan Bol.com. En belangrijker nog, klanten noemen ons al zo.’
Geleidelijk doorvoeren
De naamswijziging en de aangepaste huisstijl gaan meteen van kracht. Bol start met het toepassen van de nieuwe huisstijl in de eigen middelen zoals website, app en campagnes.
‘Vervolgens gaan we het geleidelijk doorvoeren in onze andere uitingen en via onze partners en leveranciers’, zegt woordvoerder Marre de Visser. ‘We hopen dat in de zomer van 2024 de meeste uitingen zijn aangepast en de nieuwe huisstijl dragen.’
Bol wil volgens De Visser deze veranderingen zo duurzaam mogelijk implementeren, met de nodige tijd. ‘We weten dat dit soort veranderingen niet van de ene op de andere dag kunnen worden doorgevoerd. We gooien niets zomaar weg omdat het een oud logo heeft - dat is niet kostenefficiënt of duurzaam.’
Blauw blijft blauw
De oude visuele stijl zal dus nog regelmatig te zien zijn, bijvoorbeeld op verpakkingen, omdat die niet zomaar worden weggegooid. De eerste campagne in de nieuwe stijl is de wonen-campagne die vanaf oktober is te zien. De merkupdate wordt de komende jaren geleidelijk doorgevoerd in alle uitingen.
Niet alleen de merknaam verandert, ook de visuele stijl is subtiel aangepast. Dit is volgens Bol onder andere terug te zien in ‘meer speelsheid in de typografie, fotografie en een uitbreiding in het kleurgebruik’.
Het herkenbare blauw van Bol blijft. Klanten zien de nieuwe huisstijl onder ander terug in de app, op de website, in campagnes, op de cadeaukaart en op verpakkingen.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!