De Boekenweek is vooral populair onder hoogopgeleiden en onder alleenstaanden. De keuze van titels die tijdens de Boekenweek worden aangeschaft, vindt vaak pas in de winkel plaats.
Krap een derde van alle respondenten is bekend met de Boekenweek. Vooral binnen de jongste leeftijdsgroep (18-29 jaar) is de Boekenweek relatief onbekend. Bijna 1 op de 10 respondenten is stellig van plan om tijdens de Boekenweek een boek te kopen, 28 procent twijfelt.
In veruit de meeste gevallen vindt de daadwerkelijke keuze van een titel in de winkel plaats; slechts 20 procent van degenen die (misschien) een boek gaan kopen tijdens de Boekenweek, weet een titel te noemen.
Ruim 1 op de 10 respondenten zou de Boekenweek missen als deze zou worden afgeschaft.
Uit het onderzoek van MarketResponse blijkt verder dat 17 procent wel eens een boek heeft beluisterd (met name personen jonger dan 40 jaar).
Of de groei van luisterboeken nog sterk gaat doorzetten, is echter zeer de vraag: de intentie om (vaker) boeken te beluisteren is met 14 procent niet bijzonder hoog, concludeert MarketResponse.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!