BOB werkt!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

BOB, gordeldiertje Goochem en andere campagnes zorgen ervoor dat mensen zich beter gedragen in het verkeer. Ze dragen vaker hun gordel en stappen minder met een glas te veel achter het stuur. ‘Gedragscampagnes dragen bij aan een veiliger verkeer’, concludeert minister Peijs (Verkeer) na onderzoek van de Adviesdienst Verkeer en Vervoer (AVV).In 2003 is de rijksoverheid met een serie campagnes onder de slogan 'Daar kun je mee thuiskomen' begonnen de verkeersveiligheid te verbeteren. In 2004, het jaar met de meest recente cijfers, zijn de effecten zichtbaar: ruim tweederde (69 procent) van de kinderen heeft dankzij Goochem op de achterbank de gordel om. Hun ouders doet dat voorin ook vaker, van 86 naar 90 procent. Het aantal dronken bestuurders was met 3,4 procent volgens Peijs ‘historisch laag’. De resultaten zijn geboekt in het jaar (2004) dat eveneens het aantal verkeersdoden spectaculair daalde. (Bron-ANP)

Hoera! Overheidscommunicatie werkt!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie