Blokker gaat radicaal veranderen. In de komende twee jaar investeert het bedrijf in totaal ruim €100 miljoen om van de winkelketen een omnichannel retailer te maken, 'die vernieuwend en toonaangevend is', aldus de retailer in een persbericht. In de Amsterdamse Bilderdijkstraat is vandaag na een metamorfose de allereerste 'nieuwe Blokker-winkel' van Nederland geopend. De komende twee jaar komt er elke werkdag een nieuwe Blokker-winkel bij. Ook sluit de keten sluit zo'n 150 winkels. 390 medewerkers verliezen hun baan.
Huismerk
Het bedrijf zegt 'een scherpe keuze voor kwaliteit voor een goede prijs' te maken, en introduceert daarvoor onder meer huismerk. Ook brengt het nieuwe assortimenten zoals Bed & Bad en een Blokker-huismerk. Verder krijgen categorieën als Koken, Bakken & Tafelen extra aandacht.
Ook de huisstijl gaat op de schop. Er is een nieuw logo gelanceerd; modern, helder, slank en met een ‘open’ lettertype en een ‘daadkrachtige’ oranje punt om de rol van online (‘punt com’) te benadrukken.
Geen half werk
Algemeen Directeur Rob Heesen noemt de transformatie compromisloos en allesomvattend: 'Half werk is geen optie; wij pakken echt alles aan met hoge snelheid.'
De Nieuwste Blokker heeft een heldere en transparante indeling, met meer aandacht voor productgroepen. Vernieuwing (assortiment), inspiratie (thema’s bij entree) en kwaliteit (merken) zijn goed zichtbaar. De kleurstelling is rustig door gebruik van veel wit en grijstonen. De klant ervaart de kwaliteit ook in de inrichting.
Voor Tijdschrift voor Marketing legde Linda Schulte van Opiness al eerder Blokker langs de klantgerichtheidslat.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!