Beter Bed start een nieuwe campagne waarmee het de onlangs geïntroduceerde merkpositionering ‘Beter Bed, Beter Slapen, Beter Leven’, kracht bij wil zetten. Het merk introduceert daarvoor een terugkerende hoofdpersoon Peter de Beter Bed-weter. De campagne, die het merk sterker neer moet zetten als A-merk en als ‘betrouwbare slaapadviseur met kennis van zaken’, is ontwikkeld in samenwerking met Joe Public.
Beter Bed-boegbeeld
Volgens Beter Bed is de nieuwe betweter een type dat iedereen wel kent. Het zou dan gaan om iemand die graag in het centrum van de aandacht staat en die elk gesprek weet te draaien naar z’n favoriete onderwerp, in Peters’ geval is dat slapen. Het nieuwe Beter Bed-boegbeeld wordt gespeeld door acteur Arnoud Bos en het is aan hem om familie, buren en kennissen gevraagd en ongevraagd van slaapadvies te voorzien.
De commercial
Kennis-orakel
Peter, die de standaardopeningszin ‘Dat kan beter! meekrijgt, weet het volgens Beter Bed ook écht beter omdat hij de oplossing altijd rechtstreeks van Beter Bed heeft meegekregen. Zo zou hij de adviezen van de slaapadviseurs letterlijk napraten en en struint hij de Beter Bed-website en het Youtube-kanaal af op zoek naar weetjes en aanbiedingen om zelf met de eer strijken om toch uiteindelijk nieuwe klanten richting het slaapwarenhuis te bewegen.
'Uit het leven gegrepen'
Perijn Hoefsloot, directeur Marketing & Customer Experience bij Bed spreekt van een opvallende, herkenbare campagnelijn met een eigen ‘campaign property’. ‘De campagne zit vol branding-elementen, die relevant zijn voor de service en door uit het leven gegrepen situaties uit te beelden leidt het tot een glimlach.’
De Peter weet het beter-campagne wordt uitgerold op tv, op social, radio en zogenoemde ‘instarters’: pre-rolls, voorafgaand aan branded content.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!